Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke ziekte/aandoening kan één verlamd been veroorzaken en geen verdere symptomen?

Ik schrijf een verhaal over een meisje in een rolstoel met slechts één 'goed' been. Het andere is compleet verlamd, maar ze heeft geen andere symptomen. Ze kan wel hinken. Het is de bedoeling dat ze het haar hele leven al heeft, maar als het veroorzaakt wordt doordat ze op jonge leeftijd een ongeluk heeft gehad ben ik ook tevreden.

Toegevoegd na 17 minuten:
Het is de bedoeling dat het niet te zien is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Een kapotte/beschadigde zenuw? Zelf op speurtocht gaan naar meer informatie ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kan op de fiets zijn aangereden en dat ze haar ene been hebben geraakt waardoor het verlamd is geraakt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt het zelf, een auto ongeluk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien vroeger polio gehad..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een trombose die te lang de bloed toevoer naar het been gestremd heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monoparese / monoplegie (bv agv herseninfarct, met expressie aan één ledemaat. Komt zeer zelden voor)
Hernia (bij jong persoon zelden, maar kan theoretisch)
Met heel veel aarzeling: open ruggetje (Spina bifida). Maar zal eigenlijk altijd tweezijdig zijn expressie vinden.
Psychogene oorzaak

Een ongeluk op welke manier dan ook lijkt mij buitengewoon onwaarschijnlijk. Heeft dan bijna zeker meer verschijnselen!

Ik kende ooit iemand met verlammingsverschijnselen aan één been. Bij hem begon het als soort griep, maar hij bleek aan einde ochtend als verlamd. Nagenoeg iedereen geneest weer, doch heel klein deel overlijdt; aangedane ademhalingsmusculatuur. Nòg kleiner deel houdt er (rest) verlammingsverschijnselen op lokaal niveau aan over. Zoals de persoon. Maar: ik kan mij er geen naam bij herinneren. Misschien iets van M. Bahr??? [Bähr? Beer? Behr? Misschien in combinatie met andere naam?] Google hier zelf op.Ik zal ook nog eens zoeken in mijn boeken) Ik weet het niet, maar kan nu ook niets vinden. Iemand?
Ik ben benieuwd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding