testament? vader is nog gezond van geest.geeft testament gemaakt.later beschikt geen verstandelijk vermogen meer.is testament wel/nog geldig

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst is het je vader die later misschien wat gaat mankeren en een vraag later is het ineens de Parkinson van je moeder.Beetje vreemd hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoeft hier niet per letter te betalen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh,je meent het.Dat bedoel ik ook helemaal niet hoor,ik word gewoon een beetje akelig van dit soort vragen.

Het beste antwoord

Het testament verliest niet zijn geldigheid, als de persoon later zijn verstandelijke vermogen verliest. Op het moment van opmaken was er qua verstandelijk vermogen immers nog niks aan de hand.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

"Regeren is vooruitzien" Juist voor de omschreven omstandigheden is het opstellen van een testament een goede zaak. Zolang het niet door de 'opsteller' wordt gewijzigd zal het zijn rechtsgeldigheid behouden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het laatst gemaakte testament,waarbij de erflater nog compos mentis is, blijft geldig,ongeacht diens geestestoestand bij overlijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om het moment van opmaken. Daarna blijft het testament wat er ook gebeurt rechtsgeldig.