Is mijn teennagel dood?

Vannacht in bed voelde ik opeens dat m'n teen raar aanvoelde, ik voelde er aan met m'n hand, en ik kwam erachter dat m'n teennagel 'los' zat. Hij kan zeg maar net als een brug omhoog (een heel klein stukje dan) en ik kan er onder door kijken.. Ik heb m'n nagels gelakt, dus ik wist niet dat er iets mis was.
Vandaag heb ik m'n nagellak eraf gehaald, en ik kom er dus achter dat m'n nagel helemaal wit is geworden! Is m'n nagel nu dood? Moet hij eraf.. Of weet iemand wat ik heb en wat er mee gaat gebeuren?

Ik kan pas donderdag naar de dokter, maar ik kan het gewoon niet uitstaan dat ik niet precies weet wat ik heb, en wat ik ermee moet!

Toegevoegd na 1 minuut:
By the way; het doet geen pijn. Volgens mij is m'n huid onder m'n nagel opgedroogd omdat ik pas nu merk dat er iets mis is met m'n nagel...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9K

Antwoorden (6)

je nagel is dood, die groeit niet meer vast, ga er zelf niet aan klungelen maar kijk even of er een pedicuur bij je in de buurt zit en laat die er even naar kijken, en of desnoods afhalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jawel je nagel groeit wel weer aan , als je er maar niet zelf aan gaat peuteren , laat hem deskundig eraf halen, dan groeit hij weer aan.
Schimmel, denk ik, of een kalknagel, maar dat is ook tengevolge van een schimmel. Komt heel veel voor. Je krijgt er een schimmeldodertje voor, Canesten is er eentje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dat ook eens gehad, nadat een pedicure teveel van mijn nagel had weggehaald.
ik heb er een tijdje een pleister omheen gedaan ter bescherming.
na verloop van tijd liet de oude nagel helemaal los, en ondertussen had zich er onder een nieuwe zachte nagel gevormd.
Rieneke1
13 jaar geleden
Loslating van de nagel (onycholysis)
Onycholysis is het langzaam loslaten van de nagelplaat. Er zijn 2 vormen van loslating, namelijk gedeeltelijk loskomen van de nagelplaat en het volledig loskomen ervan.

Oorzaken :

Slechte bloedsomloop
Uitwendige factoren
Het gebruik van zeep
Ziekte

Behandeling
De behandeling bestaat erin de nagels correct te knippen en te reinigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een simpel antwoord:

heb je nieuwe schoenen, of zitten ze iets te strak in de buurt van je nagel (je hoeft het niet eens altijd door te hebben) dan gaat je nagel dood en laat deze los.
Heb ik zelf een keer gehad. Andere schoenen en het probleem is over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De teennagel bestaat uit keratine, dezelfde stof waar haren en eelt uit bestaan. Het is geen levend weefsel. Dus: bij iedereen zijn de nagels 'dood' Er zijn verschillende mogelijkheden wat er bij jou aan de hand is: ofwel de nagel is door knellend schoeisel of stoten oid losgeraakt, ofwel er is sprake van een zogenaamde kalknagel. Dit is een infectie met een schimmel van de keratine van de nagel. In het eerste geval zal de nagel er binnen enkele dagen afvallen, en groeit er vanzelf een nieuwe, in eerste instantie zachte nagel onder. In het tweede geval is e onde de nagel een witte, brokkelige massa aanwezig, dat je gemakkelijk met een tandenstoker oid eronder uit kan krabben. Dan is er behandeling nodig met medicijnen. Smeerseltjes of aanstipvloeistof dringen gewoonlijk niet diep genoeg door in de (grote teen)nagel, dus is behandeling met tabletten nodig, zodat het nieuw groeiende nagelweefsel van binnenuit bestand is tegen de schimmel. Na jaren tobben met mijn eigen grote teennagel was ik binnen enkele weken tabletten voor altijd van het probleem af.....