Groei ik nog?

Hallo, ik ben een meisje van 16 jaar en wil als ik 19/20 jaar ben ontzettend graag bij de luchtmacht. De minimumlengte hiervoor is 1m63 maar helaas ben ik 1m60. Ik baal hiervan omdat de selecties enorm streng zijn en ik dus vanwege mijn lengte waarschijnlijk niet toegelaten zal worden.
Misschien - heel misschien - is er hoop? Weten jullie of ik in 3 jaar de minimumlengte zal halen ondanks het feit dat ik al een paar jaar menstrueer en bijna niet meer groei?
Mijn moeder is ook 1m60 maar mijn vader is wel lang - zijn zus begon na haar 16e opeens flink te groeien terwijl ze ook al een paar jaar ongesteld was. Hebben jullie ervaringen met dit soort 'groeien'?
Of zouden ze als in 't geval ik toch niet meer groei over die 3 cm heen kunnen kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

De kans is erg klein dat je nog groeit. Vooral ook omdat je al enige jaren menstrueert.

Maar geen mens is gemiddeld, er zijn altijd uitzonderingen op de regel, dus wie weet groei jij nog een paar cm.

Focus je niet al te veel op je lengte en de landmacht. Je bent pas 16 en in 4 jaar kan nog van alles gebeuren. Wie weet wat je over twee jaar wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna alle kinderen worden iets groter dan hun ouders.
Omdat je een meisje bent, kan je het best naar je moeder kijken wat lengte betreft, omdat , dat genetisch gezien, het meeste voorkomt.
Je moeder is 1.60 m. dan er wat bij!!!!
Oei ,het zou moeten kunnen, maar dan wel met de hakken over de sloot.
Of net niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je menstrueert gaan de groeischijven in je botten zich sluiten. Het bot wordt dan niet langer en je groeit dan niet meer zo hard. Nu is 3 cm niet zo lang en tot je 21 kan je nog zeker wat doorgroeien, maar slechts enkele centimeters. Die extra centimeters kan je al gehad hebben, ik wil je geen valse hoop geven.

Of de selectie streng is kan je het beste over 4 jaar beoordelen. Focus je op meer dingen. En ook bij de luchtmacht hebben ze verschillende mensen nodig, groot en klein. Dat is helemaal afhankelijk van de vraag naar personeel en jouw potenties. Je kunt de juiste lengte hebben en toch ongeschikt zijn.