Ik drink nooit alcohol en wel om de volgende reden: na een paar slokken krijg ik acuut knallende koppijn. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Die ervaring heb ik niet, maar pijn is altijd een waarschuwing van je lichaam.
Kennelijk wil jouw lijf dat spul niet en maakt daar duidelijk melding van naar jou toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is omdat alcohol helemaal niet goed voor je is. De meeste mensen negeren die waarschuwing.

De meeste mensen hebben er overigens minder last van wat jij beschrijft. Het kan echter zijn dat je er erg intolerant voor bent of er erg heftig op reageert. Dan kan het zelfs gevaarlijk zijn en ik zou er dan niet teveel mee experimenteren.

Eventueel kan je dit onderzoeken via je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Herken het wel, ik drink ook niet en ben er maar wat blij mee.
Als ik sommigen zie hoe vervelend en raar ze doen als ze alcohol hebben gedronken, dan prijs ik mezelf dat ik niet drink en ik heb het net zo leuk en de volgende dag ook nergens last van.
2 vliegen in 1 klap zeg ik maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb daar ervaring mee, in de zin dat ik dat bij anderen heb gezien. Ikzelf heb 't _nooit_ ondervonden. Ook niet zo vreemd... Ik beb geheelonthouder. Ik hoef dat gif niet, waardoor je irrationele zaken gaat doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn max. is drie glazen. Daarna moet ik echt stoppen, anders krijg ik ook klachten.

Dat je direct hoofdpijn krijgt heeft te maken met het feit dat alcohol vocht onttrekt. Tussen je hersenvlies en je schedel bevindt zich een laagje vocht en wanneer je (te) veel alcohol drinkt dan raakt dat vocht op en drukken je hersenen tegen je schedel wat dus hoofdpijn veroorzaakt.

Kennelijk gaat dit proces bij jou veel sneller dan bij een ander, of jouw vochthuishouding is niet optimaal (te weinig vocht).

Zoals Som al zegt, kun je ook overgevoelig voor alcohol zijn. Al met al reden genoeg dus om het niet te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat jouw lichaam een enzym niet aanmaakt om alcohol af te breken. Veel Aziaten kunnen daardoor uiterst goedkoop dronken worden. Maar omdat jij na een paar slokken al hoofdpijn hebt denk ik eerder dat het bloedvatverwijdende effect de oorzaak is.