wat is de beste methode om "de hik" te laten stoppen?

de hik is irritant. En daar wil je snel vanaf. hoe doe je dit het best?

Dankjewel.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

hee

de hik ontstaat doordat spieren die onderaan je middenrif bevestigd zijn zich snel samenspannen. hierdoor zuig je snel lucht aan, deze lucht komt langs je stembanden en veroorzaakt dat irritante hik geluidje.

ze weten niet precies waarom het gebeurd maar ikzelf krijg het vaak als ik snel eet of drink. een manier die ik dan altijd gebruik is erg langzaam diep in ademen, en vervolgens weer erg langzaam diep uitademen(vaak een paar keer herhalen). bij mij gaat het dan altijd/vaak weg.

ik wil erbij zeggen dat als je dit doet je trouwens niet je spieren aan je middenrif probeert te beheersen, maar dat je gewoon zorgt dat het gehele middenrif weer normaal langzaam adem haalt.

ik hoop dat het voor jou ook werkt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat bij mij goed helpt is een groot glas water nemen en dit na een "hik" zo snel mogelijk en met zo veel mogelijk slokken op te drinken.
Wat ook soms helpt is je adem inhouden, maar dat helpt bij de een weer niet zo goed als bij de ander.

Hopelijk heb je hier iets aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door je adem op te houden of in en uit te ademen in een papieren zak. ( geen plastic!)

Traag drinken kan ook helpen, aangezien je aandacht naar het drinken gaat.

Toegevoegd na 54 seconden:
Vermijd snel eten en drinken. Dat werkt over het algemeen niet goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oren dicht laten houden en water drinken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gewoon wat drinken..maar met kleine slokjes aan een stuk
of gewoon 10 minuten wachten dan is het vaak weer weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zodra de eerste hik er is, snel maar regelmatig heel oppervlakkig ademhalen (niet te diep). Deze werkt voor eigenlijk altijd.
Maar het ligt aan de soort hik. Sommige hikken gaan diep doen echt pijn en daar kan ik niet tegenop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is helaas geen methode voor om hem te laten stoppen, hij komt en gaat vanzelf weer, hoe irri het ook is.