Omdat het gas is en gas heeft nu eenmaal de eigenschap
brandbaar te zijn

Toegevoegd na 24 minuten:
De mens produceert dagelijks gem. 0,5 tot 1,5 l. darmgas in 12 tot 25 windjes. darmgas is samengesteld uit meerdere reukloze gassen. Het ingeslikte stikstof, de ingeslikte zuurstof, methaan dat ontstaat door microben, koolstof dat ook door microben ontstaat of door inslikking en waterstof. deze microben moet je zien als bacterieën en gisten die in de darmen van alle zoogdieren ( dus ook mensen) ontstaan door de verwerking van het verteerde voedsel. Vooral na het eten van voedsel als bonen, uien,kool, pruimen enz. wordt door het niet verteren van de koolhydraten uit deze voeding in de dunne darm door de bacterieën die hiervan leven in de dikke darm op hun beurt weer veel gas geproduceerd.. Opdat je geen buik vol gas hebben zal verlaat dit je lichaam weer via de anus.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het is gas, en vroeger had je weleens van die verhalen van mensen die op het toilet zaten te roken, en toen de lucht invliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aansteken van een scheet beschouwen sommigen als een sport. Er kan een steekvlam van wel een meter worden opgewekt omdat veel van het uitgescheiden gas (methaan) zeer brandbaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het deels uit gas bestaat en bepaalt gas is ontvlambaar.