Bloedplek weg krijgen ?

ik heb een bloedplek van een hamer op mijn vinger te slaan ni slim :p maar hoe krijg ik het weg het is wel een grote bult juist op het topje van mijn wijsvinger

Toegevoegd na 3 minuten:
de juiste naam is bloedblijn was naam vergeten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onder je nagel? Op je kleren?

Het beste antwoord

Dat is een bloedblaar.
Je kan die doorprikken, maar de kans op infectie is groter dan bij een gewone blaar.
Ik zou het alleen doen als je er echt last van hebt (als hij op een vervelende plek zit) en anders gewoon laten zitten. Dit geneest vanzelf.
Als je doorprikt zorgen dat het steriel gebeurt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt hem door prikken met een steriele naald. Beter is om even te wachten tot de vinger enigsinds hersteld is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een bloed plek, of bloedblijn, of bloedblaar, gaat vanzelf weg, gewoon heel laten, niets aan doen , na verloop van tijd vormt zich een nieuw huidje onder de bloedblaar, maar dat duurt wel even ( dag of 10 )
Als het nieuwe huidje volgroeit is, laat het oude boven de bloedblaar gewoon los, het bloed er onder is dan verdroogd en zit los, even weg poetsen en na een week zie je er niets meer van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Blaar is in het zeeuws blijn .
Kom jij hier van daan ?
Bloedblaren kunt u helemaal beter met rust laten. Doorprikken van de blaar geeft snel een ontsteking. Laat de blaar vanzelf uitdrogen.