ik slaap iedere nacht anderhalf uur en wordt dan wakker, weer anderhalf uur, wakker, wie heeft een gouden tip voor min. 6 uur doorslapen? john

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Beste John Een gouden tip kan niemand jou geven. Wel een aantal adviezen waar je wellicht iets mee kunt. Er zijn veel mensen met diverse soorten slaapproblemen (ik ben er ook een van) Heb je genoeg rust momenten op de dag genomen? Neem je ruim de tijd om af te schakelen voor je gaat slapen. Hoe zit het bij jou met het gebruik van alcohol, koffie en andere oppende middelen? Kijk je vlak voor het slapen gaan nog spannende films of iets op tv waar je veel concentratie bij nodig hebt? Handig is ook om 2 uur voor het slapen gaan niet meer te computeren. Mijn advies is om niet aan medicatie te beginnen, zo kom je meestal van de regen in de drup. Ook zou ik geen "onschuldige" pilletjes gaan proberen zoals melatonine. Wat altijd goed is om aan ontspanningsoefeningen te gaan doen, meditatie en yoga. Ga verder niet met een te volle maag slapen. Ga je s'middags wel eens een dutje doen? Zo, ja let er dan op dat je zorgt dat je net niet in slaap valt, dat je een soort hazeslaapje doet. Zet een wekker, niet langer als 3/4 uur gaan liggen, niet later als 15.00 uur en de ruimte niet te donker maken. Er zijn speciale slaapcentra waar je naar toe kunt gaan om je klachten te laten onderzoeken. Verder is er een goed boek inclusief wat je eens moet lezen: Slapeloosheid, Ingrid Verbeek & Ed Klip, uitgeverijboom.nl; ISBN 90 8506 1520 Toegevoegd na 7 minuten: Het boek is inclusief een CD met ontspanningsoefeningen

Een lauw glas melk voor het slapengaan. Misschien word het ook tijd voor een nieuw kussen ? Dat merk ik zelf namelijk wel altijd, misschien mis je nu wat steun ?

Heb je wel een goed matras veel mensen bezuinigen op een goedmatras en kussen. Je moet goed kunnen liggen dan slaap je ook beter

Vraag bij de reformwinkel of drogist eens naar Sleepzz. Dit zijn slaappilletjes a 500 stuks Dit kost 10 euro en is homeopatisch dus niet verslaafend. Neem er 1 in 1,5 uur voor het slapen gaan, en je slaapt lekker door!. Succes!

Als het geen kwestie is van piekeren, veelzorgen / onrust overdag of oververmoeidheid (waar je ook heel slecht van kunt slapen), kun je inderdaad het beste even kijken naar je combinatie bed/matras/kussen/dekens. Een kussen dat 's nachts te warm wordt of net te zacht ligt, kan een enorme nachtrustkiller zijn, evenals een net iets te warme of net niet warm genoege deken / dekbed. Ook je matras of bedbodem kan aan vervanging toezijn. Ondanks dat je een derde van elk etmaal gemiddeld op je bed ligt, kopen mensen toch vaker (en duurder) een nieuwe televisie dan een nieuwe matras of bed(bodem). Naarmate die slijten, sluipt er heel ongemerkt een probleem in je slaappatroon, en tegen de tijd dat je het beseft, komt het nauwelijks meer in je op dat het wel eens puur aan je bed zou kunnen liggen. De periodes dat je wakker ligt tussendoor echter zijn wel ERG lang, zeker als het meer dan incidenteel is. Vermoedelijk moet je het toch wat meer zoeken in regelmatigere bedtijden, een ander voedingspatroon of aanpakken van stress. Pillen zijn, in elke vorm, wel het laatste waar je naar moet grijpen. Die kunnen helpen bij tijdelijke, verklaarbare slaapproblemen (stress bijvoorbeeld na een scheiding of sterfgeval oid), maar zijn nooit een eerste optie bij chronische slaapproblemen. Ik denk dat je in plaats van doormodderen met tips, beter even contact kunt opnemen met de huisarts. Voor het zelfde geld heb je een echt slaapprobleem (bijvoorbeeld slaapapnoe) waarbij het gebruik van pilletjes zelfs geváárlijk zou kunnen zijn. Knoei daar dus niet op eigen houtje mee.

Het is niet abnormaal dat je één of meerdere malen per nacht wakker wordt. Het punt is dat jij je dat kennelijk erg bewust bent, bijvoorbeeld door geluiden als van een snurkende partner. Vaker nog is teveel licht de oorzaak, ook van wekkers met veel te heldere cijfers, of door gordijnen die teveel licht doorlaten. Probeer in ieder geval achter de oorzaak te komen. Toegevoegd na 4 uur: Ik bedoel dat je meestal weer inslaapt na even wakker te zijn geweest maar dat herinner je je later niet meer omdat er op dat moment niets gebeurde of niets werd geregistreerd door je brein. Registreren je zintuigen wel iets dan is de kans stukken groter dat je langer wakker blijft en je bed verlaat om iets te gaan doen, zoals toiletbezoek, een glas water drinken of inloggen op GV.

Ik word zelf elke 2 uur wakker, heel vervelend. Maar wat heel goed werkt: zorgen dat ik overdag genoeg beweging heb gehad en frisse lucht. Het idee van het avondwandelingetje is eigenlijk heel goed. Als ik op vakantie ben en de hele dag buiten ben, fietsend en wandelend, in de zon en de wind, in de frisse Waddenlucht, slaap ik als een roos. Toegevoegd na 1 minuut: Trouwens: er zijn ook 'slaapcentra', zie voor meer info hier: http://www.lerenslapen.nl/page/1631/slaapcentrum.html Daar weten ze alles van slapen, slecht en goed, van in- en doorslaapstoornissen en hoe dat aan te pakken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100