Als je ontelbaar veel stuks fruit eet, aan een stuk door...

...ga je dan eerder dood aan een bepaald gifgehalte (alles is giftig, maar in verschillende mate), of doordat je maag het niet meer aankan en explodeerd?

((Dit soort vragen bedenk ik nou een maal als ik bijna slaap en mijn theta hersengolven het overnemen))

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Je zal niet snel overlijden, maar je kunt wel erg ziek worden van een teveel aan vitamine C...

Desondanks zal je lever de vitamine C op een bepaald moment opslaan als pure suikers en niet meer zien als vitamine. Aldus een bevriend bodybuilder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Je maag zal je tijdig waarschuwen.... en of je vergiftigd bent merk je misschien later....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het duurt wel een tijdje voordat het gif zijn werk doet, dus ik denk dat je als eerste overlijdt aan een ontploffende maag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak niet uit wat je aan een stuk door eet, dood ga je! Of het nou pepermuntjes zijn of granaatappels. Op een gegeven moment scheurt je maag en das nie fijn zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je maag krijgt gewoon sneller een signaal dat ie de inhoud door moet sluizen naar de 12vingerige darm volgens mij, een ontploffende maag lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door het blijven eten, wordt op korte tijd massaal veel fruit opgenomen en dat doet de maag plotseling uitzetten. De maagspier wordt daarbij zwaar belast, wat kan leiden tot maagkrampen en maagpijn.Je zult zeker wel gaan braken,als je zoveel fruit eet.
Door het braken kunnen de maag en slokdarm beschadigd raken, wat voor bloed in het braaksel kan zorgen.De belasting voor de maag is zo groot dat er een maagscheur en bloeding kunnen ontstaan. Dit is een levensbedreigende toestand waarbij onmiddellijk ingegrepen moet worden. Doe je dat dan niet, zul je hieraan eerder overlijden dan aan een vergiftiging van event. bestrijdingsmiddellen die aan/in het fruit aanwezig zouden kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zal eerder spontaan overgeven dan dat je maag explodeert. Daar zorgt je lichaam wel voor. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat je door vergiftiging dood zou gaan. Daar zijn de resthoeveelheden gifstoffen veel te klein voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het lijkt mij eerder -als je veel te veel van wat dan ook eet- dat je zult gaan braken, dan dat je maag scheurt...