Goede dating vragen vallen onder verschillende categorieën:

1) spannende vragen
2) originele vragen
3) feel good vragen
4) uitdagende vragen

Bedenk voor elke soort enkele vragen en je date wordt een succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Begin casual.....kijk waar je date op reageert, vraag door, en zoek uit wat de drijfveren zijn van de ander...
("watvoor werkt doe je?" "waarom ben je dat gaan doen?") en kijk of jij je kan vinden in die drijfveren....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou wat interesse tonen in de persoon zelf, dus daar vragen over stellen, maar onthoudt wel dat het geen sollicitatie gesprek is ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies zoals bovenstaande antwoorden aangeven. Het tonen van interesse en verlangen is zeer belangrijk. Bovendien komen bepaalde vragen vanzelf als de interesse in elkaar groot genoeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou in ieder geval proberen om er geen vraag-en-antwoord-spelletje van te maken, maar gewoon een leuk gesprek proberen te hebben. In dat gesprek merk je vanzelf wel wat voor vragen je zou kunnen stellen tussendoor, maar houd het in ieder geval luchtig en ga er niet mee om als een soort kruisverhoor. Zeker vragen over familei. trouwen en kinderen zou ik vermijden. Vragen over sex komen waarschijnlijk ook te opdringerig over.

Ik zou gewoon interesse tonen in zijn/haar hobbies, werk en bijvoorbeeld over reizen, films en muziek. Ik denk dat je dan een leuke avond kan hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk juist dat spontaniteit het belangrijkste is. Als je bewijs van spreken vooraf een lijstje maakt met vragen en die één voor één af gaat blijft het denk ik bij deze ene date. Vertel gewoon wat over jezelf en vraag ook aan die ander. Hobby's, toekomstplannen of whatever. Wees relaxed en vooral jezelf. Misschien bedenk je achteraf dat je heel veel niet hebt gevraagd maar heb je wel een hele leuke date gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het meer belangrijk om op een eerste date een leuke date te hebben. Dus vooral richten op gemeenschappelijke interesses. Hoe meer die er namelijk zijn hoe meer kans van slagen een relatie zal hebben.
Dan komen de vragen ook meer spontaan. Dan lijkt het meer op een toevallige ontmoeting. Volgens mij is dat toch nog steeds de beste manier om tot meer te komen.
O ja, als je iets leuks doet dan zijn stiltes die altijd vallen niet vervelend en ook doorvragen kan dan netjes afgebroken worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld. Kijk maar eens bij http://www.goeievraag.nl/vraag/leuke-vragen.7593

Dan kan je ook meteen mijn antwoord zien!

Er zijn trouwens nieuwe antwoorden gegeven op jouw vraag, dus misschien zorgt jouw vraag met de antwoorden nog voor kennisvermeerdering...
Antoni
14 jaar geleden
vraag vertel eens wat over je zelf