Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

is het raar als je geen vrienden hebt en eigenlijk altijd alleen maar op je kamer in je eentje zit?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Er zal een reden voor zijn dat die persoon (of jij) dat doet. Mensen die verlegen zijn, onzeker of graag op zichzelf doen dat. Het is jammer als je geen vrienden hebt omdat dit zo fijn kan zijn. Je kunt je verhaal aan elkaar kwijt, leuke dingen ondernemen, leren van elkaar. Als je graag op jezelf bent, is het ook verstandig om die momenten in te lassen.

Ben je onzeker, verlegen of heb je een andere reden waarom je jezelf niet durft te laten zien aan anderen? Dan is het belangrijk om daar eens met iemand over te praten die ideeën heeft hoe je dat kunt veranderen.
Wat zou het jou (of die persoon waarover je de vraag stelt) kunnen opleveren als je wat meer naar buiten treedt, onder de mensen komt en vriendschappen opbouwt?
Stel dat je (de ander) dat zou doen?
Hoe zou dat zijn? Wat zou je dan doen? Wat kun jij dan van jezelf laten zien en met anderen delen?

Allemaal hulpvragen om te onderzoeken wat het voor positieve dingen kan opleveren als je dit zou doen.

Iedereen heeft interessante en leuke kanten waar anderen plezier aan kunnen hebben en de persoon zelf ook. Vrienden zijn goed voor je zelfvertrouwen en voor het ontdekken wie je zelf echt bent. Daar kun je ook bang voor zijn.

Kom je er zelf niet uit en vind je het ook niet zo fijn om geen vrienden te hebben en altijd alleen op je kamer te zitten?
Doe er iets mee en vraag aan iemand die er meer over weet om je hiermee te helpen.

Ik ben vroeger veel gepest en uiteindelijk ben ik daar door geworden wie ik nu ben. Ik coach anderen en geef sinds kort ook trainingen. Een hele stap voor iemand die vroeger door groepen is gepest. Het kan dus wel en als ik dat kan, kan jij (of de ander) dat ook.
Je doel (vrienden maken en meer naar buiten gaan) + je motivatie (waarom je dat graag wilt) - je belemmeringen (de dingen die je tegenhouden) = Succes!

Dus succes en ga aan je belemmeringen werken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dank u wel dit zal mij erg helpen!

Andere antwoorden (7)

Ik denk dat je zelf al antwoord geeft op deze vraag door hem te stellen, vind je het zelf vreemd?
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Dat ligt er maar helemaal aan, of de persoon om wie het gaat er zelf gelukkig mee is.

Als je perfect tevreden bent met het alleen op je kamer zitten en geen behoefte hebt aan vriendschappen, is daar niks raars aan. Niet iedereen is sociaal en vindt het leuk om mensen om zich heen te hebben. In zo'n geval is er niks irritanters dan buitenstaanders die denken dat ze je uit je 'eenzaamheid' moeten halen.

Als je het vervelend vind, of als je je eenzaam en depressief voelt, is het een probleem en moet je er iets aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kimath
15 jaar geleden
je was net iets sneller, mijn antwoord lijkt veel op die van jou :P
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Helemaal mee eens, ik heb ook vaak de neiging om alleen op mn kamer te gaan zitten. maar dan wel in gezelschap van de xbox360 of ps3 :) alleen op je kamertje zitten en voor je uit staren als een gedrogeerde lijkt me niet gezond.
Het is iets dat afwijkt van de norm, en het kan dus door mensen raar gevonden worden.
De vraag is: Heb je daar zelf problemen mee?
Als jij je prima kan vermaken op deze manier, dan maakt het helemaal niks uit wat andere mensen er van vinden. Als je er zelf maar gelukkig mee bent.

Zelf heb ik ook zo goed als geen vrienden, en zit ik veel op mijn kamer op de computer spellen te spelen of films te kijken.
Maar ik heb genoeg aan de sociale interacties op mijn werk, en de mensen die ik af en toe via msn messenger of Facebook speel. Ik heb helemaal geen behoefte aan meer sociale contacten.

En dan vinden mensen dat misschien raar, so what? Iedereen is uniek, het zou maar saai zijn als iedereen hetzelfde is.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Als dat een eigen keuze is is bewust is genomen dan niet.. maar is dat omdat er iets anders aan de hand en je bent er wel of niet van bewust dan wordt het anders...
Mijn zoon woont alleen en is ook altijd alleen..niet omdat hij dat wil maar niet anders kan vanwege zijn PDD Nos.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is in iedergeval niet normaal dus eigenlijk is het best raar ja :/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is alleen raar als je het zelf een probleem vindt. Als je het fijn vindt om alleen op je kamer te zitten, dan is er niks raars aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als iemand daar gelukkig van word go on...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing