Om de doodeenvoudige, en gelijktijdig zo wonderlijk-mooie reden, dat ieder mens uniek is, en er letterlijk niemand helemaal precies identiek is aan hem/haar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat heeft met heel veel zaken te maken.

Hormonen
Voeding
Ras
Psychische toestand
Gezondheid
Ouderdom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een bos in wandelt en je zoekt naar 2 identieke bladeren zul je die niet vinden. Zo ook met lichaamsgeur en identiteit. De mens is zo uniek geschapen. Wonderlijk toch!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle zoogdieren [waaronder mensen] produceren een unieke lichaamsgeur.
Vooral onder invloed van hun genen. Dus waar je vandaan komt

Het is echter ook bekend dat een lichaamsgeur kan gaan afwijken onder invloed van dieet. Dus wat je eet en
drinkt.
De huid is evenals de nieren, longen en darmen een uitscheidingsorgaan. Wanneer de darmen, longen of nieren minder of slecht functioneren, kan bijvoorbeeld de huid worden ingeschakeld.
Dan gaat je zweet anders ruiken.

Er is onderzoek gedaan bij muizen.
Eerst werden muizen getraind om op basis van geur één bepaalde soortgenoot te identificeren. Ook brachten wetenschapper de geur van sommige muizen in kaart met een chemische analyse. Daarna werden de dieren op een dieet gezet, zodat hun persoonlijke luchtje veranderde.
Maar hoewel de geur van de muizen sterk afweek na het dieet, waren ze nog steeds herkenbaar voor hun soortgenoten op basis van hun persoonlijke luchtje.