Heeft iemand ervaring met slijmbeurs-ontsteking in je (boven) been?

Ik kreeg gisteren te horen dat ik een flinke slijmbeursontsteking heb in mijn bovenbeen. Heb een prik gekregen met hydrocortison (kenakort+lodocaïne) en over 8 weken krijg ik de tweede. Hoe lang kan dit duren? En wat kun je zelf doen om het niet erger te maken, c.q. de pijn te verminderen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik heb wel een (acute) slijmbeurs ontsteking gehad (elleboog).Kwam bij mij in 1 nacht op... Is bij mij met rust behandeld, dwz arm groot deel van de dag in mitella. Ik heb er 1 week veel last van gehad, daarna langzaam minder. Na 6 weken was de arm weer volledig bruikbaar. Wel heb ik heel lang voorzichtig moeten zijn voor bepaalde bewegingen, vooral als er meer kracht gezet moest worden. (In mijn situatie was strekken van de arm vanuit volledig gebogen toestand het langst pijnlijk en kon ik dat niet doen met kracht)

Door de injectie zal(als het goed gaat) de ontsteking verminderen en dan gaat de pijn ook minder worden. Persoonlijk ben ik niet voor deze spuiten maar soms kan het niet anders. Voor de pijn zou je tijdelijk Ibuprofen 600 mg. kunnen nemen (via huisarts) tevens ontstekingsremmend. Het is misschien goed om eens te kijken of je misschien niet even bij een podoloog of podotherapeut langs moet gaan om te kijken of hij wat kan doen en of de slijmbeursontsteking is ontstaan door overbelasting tijdens het lopen of staan. Of is de oorzaak bekend dan is dat laatste waarschijnlijk ook niet nodig. Sterkte. De komen de weken.

nee niet met t been wel in mn schouder,volgens mij zijn slijmbeursontstekingen allemaal t zelfde.overbelasting van je gewricht.maakt niet uit waar die zit pijn doet t wel.ik heb er n jaar mee rond gelopen en na 4 keer n spuit gekregen n operatie gehad.de pijn is weg.maar door geforceerde houding en anders gebruik van mn schouder n frozen shoulder eraan over gehouden.door therapie en zelf sportschool krachttrainingen te doen is het nu veel beter en kan ik er zo goed als alles weer mee.probeer dus je been niet teveel te belasten door er constant druk op uit te oefenen.ontzie hem de eerste tijd n beetje en vraag of je fysiotherapie kan krijgen.succes

Geen ervaring in de zin van dat ik het zelf heb gehad, wel patienten gezien met deze klachten. Is in mijn optiek vaak een gevolg van iets anders, bijvoorbeeld een niet goed bewegend bekken of lokale spierzwakte van bv de diepere bilspieren, welke een belangrijke stabiliserende functie hebben bij bijvoorbeeld het staan op 1 been. Voor meer info zie onder andere; http://www.stjansgasthuis.nl/upload/patientenfolders/Orthopedie/Bursitis%20trochanterica.pdf http://www.pmc-roosendaal.nl/content_76.asp#item267 Gaat vaak vanzelf weer over, maar kan soms wel tot 3 maanden duren (gemiddeld; langer of korter kan dus ook!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100