Mijn moeder wil heel graag naast mijn vader slapen, maar die snurkt en is heel onrustig s' nachts.

Ik ben zeg bijna 14 jaar, en mijn moeder slaapt vaak slecht als ze naast mijn vader slaapt. Mijn ouders hebben allebij een baan in de cultuur, en mijn vader ligt vaan s' nachts wakker door al die bezuinigingen. mijn moeder heeft daar niet zo'n last van, maar heeft haar slaap altijd hard nodig. Ze zijn allebei 51 jaar. Heeft iemand een oplossing? Mijn vader zegt dat slaapdruppels niet goed is om elke nacht in te nemen. Verder is mijn vader ooit geopereerd om het snurken te verhelpen, en dat heeft een beetje geholpen. Hij heeft ook een soort van bitje, maar het is niet helemaal over. Mijn moeder slaapt momenteel op zolder op de logeerkamer.
Weet iemand een oplossing? Misschien een tip? Ik zou zo graag mijn ouders helpen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Als jou vader alleen snurkt als hij op de rug ligt .
Dan moet jou moeder een tennisbal tussen de schouderbladen met een lapje stof op het pyjama naaien .
Dan draait hij weer op de zij als hij op de rug ligt omdat de tennisbal het liggen op de rug niet aangenaam maakt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
En wat als vader geen pyama draagt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je een oplossing minder .

Andere antwoorden (6)

Heel simpel. Je moeder moet gewoon van die gele oordopjes indoen 's-nachts. Dat wil niet zeggen dat je nix meer hoort ofzo want de wekker en/of telefoon hoor je gewoon maar het snurken wordt niet meer als hinderlijk ervaren. Ik spreek uit ervaring want ik slaap ook naast een "houtzagerij" LOL.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en vervolgens heeft moeder na enkele weken oorontsteking. Lijkt me geen goede oplossing.
MissBiggie
13 jaar geleden
Hoezo?
je hebt van die tabletten wat het snurken wel kan verlichten probeer dat maar eens of toch langs de huisarts laten gaan? en word meestal voledig vergoed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meende dat het ook met een kleine operatie kan verholpen worden. Maar dit weet ik niet zeker. Vraag het een huisarts eens dat lijkt me het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook van die neusstrips die je om het bovenste gedeelte van je neus moet doen.

En misschien herinner je die ene vrouw nog van 'Het Beste Idee Van Nederland'. Die had gewoon twee plastic buisjes in haar neus gedaan, maar of dat nu fijn slaapt...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je vader overgewicht heeft, zou hij kunnen proberen af te vallen. Ik weet niet waarom, maar dat helpt vaak enorm tegen het snurken.
Houding kan ook schelen. Ik heb het idee dat je op je rug meer snurkt dan wanneer je op je zij ligt.
Dan kan hij nog wat experimenteren met een lager kussen.
Maar het is een lastig probleem, en er zijn geen pasklare oplossingen voor. Misschien nog een keer naar de dokter, of beter de KNO. Misschien heeft die nog iets in de kast liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vader maakt het best een afspraak in een slaapkliniek. Daar zullen ze een slaapendoscopie doen en kijken wat de oorzaak van het snurken is om zodoende de juiste oplossing te vinden. Sprays, pillen, medicatie helpen niet tegen snurken.

In 99 % van de gevallen is snurken het gevolg van een obstructie in de keelholte en die obstructie kan er zijn door een bepaalde reden of een samenloop van omstandigheden, zoals alcohol gebruik voor het slapen, roken, overgewicht (omdat de keelholte dan mee verdikt en dus versmalt)... Deze obstructie komt doordat de achterkant van de tong tegen het keelweefsel valt en door de luchtstroom krijg je een vibratie dat een snurkgeluid maakt. Een verder stadium is slaapapneu en dan krijg je ademstilstanden tijdens de slaap, wat heel gevaarlijk is voor de gezondheid.