Is dit aangeboren of gemaakt gedrag?

Sommige homoseksuelen NIET ALLEMAAL DUS kun je overduidelijk zien dat zij/hij homo zijn. Door het praten/lopen/houding.

Ik vroeg me af of dit aangeboren of gemaakt gedrag is.
Zo ja/nee, is hier onderzoek naar gedaan?
Ik begrijp dat dit een gevoellig onderwerp is, maar vind dat er met een positieve blik naar deze vraag gekeken moet worden. Ik wil niemand beledigen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Meestal is het aangeboren, soms is het gemaakt.
Ik heb een vriend die zich in bepaald gezeldschap vrouwelijk gedraagt, compleet met kreetjes en armgebaren.
Ben ik met hem alleen, of is hij moe, dan zijn de gebaartjes verdwenen, en is hij weer de gewone jongen van vroeger.
Da's dus duidelijk gemaakt gedrag. Ik zijn geval om lekker op te vallen en mee te 'rellen'.

Ik heb ook een vriend die ik al ken vanaf mijn jeugd, en die ik nooit anders heb gekend dan heel vrouwelijk. Zo is hij geboren, en zo is hij altijd. Het hoort bij zijn karakter.

Bovenstaande vrienden zijn beide homo.

Kortom: Vrouwelijke homo's zijn vaak gewoon zoals ze zijn, vrouwelijk. Het hoort bij hun karakter en is niet aangeleerd maar aangeboren.
Soms ook echter is het vrouwelijke gedrag een gevolg van het gezeldschap waar men op dat moment in verkeert, een statement dat men op dat moment wil maken, of de lol die men op dat moment wil trappen.
Zie je zo iemand in z'n eentje of in oud vertrouwd gezeldschap, dan zie je opeens een hele gewone knul.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi uitgelegd +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duidelijk +

Andere antwoorden (6)

geaardheid zit in je genen en is dus aangeboren... das het enige dat ik weet... Ik zelf ben bi en ik val al op beide geslachten zover ik me kan heugen. Ik ben volgens mij wat mannelijker dan de meeste vrouwen... is me tenminste verschilende malen verteld, ben me daar zelf niet zo bewust van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga ervoor dat dit een combi is, een gedeelte zal aangeboren zijn, echter nemen mensen vaak erg makkelijk bepaalde dingen over van mensen waar ze veel mee om gaan.

Als je terug zou kijken naar jeugdvideofilmpjes, denk ik dat je zeker een aantal van deze gedragingen daar al zal herkennen.

Op latere leeftijd zullen homo's over het algemeen vaker met homo's omgaan dan hetero's hierduur zullen zulke kleine gedragingen overgenomen worden waardoor het uitbundiger wordt of het meer verschillende worden.

Heeft dan weinig met onderzoek te maken, maar simpel met dat het nu eenmaal zo werkt met mensen.
sterredag
13 jaar geleden
ik zie dat gedrag ook wel bij mannen die gewoon met een vrouw getrouwd, dan zeg je ook dat het net een homo lijkt, volgens mij is het aangeboren.
net als bij sommige vrouwen die altijd naar mannen lonken, die zijn zich er vaak niet eens van bewust, maar het heeft effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hersenen van een homo en een hetero zijn anders.
Eigenlijk moet U zich niet eens meer outen.
Het is aangeboren.
De dokters kunnen het zien.
In bepaalde kringen huivert men voor die conclusies...."I can't hide" misschien
Zie link

Toegevoegd na 13 minuten:
En dan is er nog de knobbel van Swaab , die dat ook lijkt te bevestigen: link 2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vrouwelijk gedragen of juist niet is een onderdeel van je karakter.

Ook bij hetero's heb je vrouwen die zich mannelijker gedragen of mannen die zich vrouwelijker gedragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn de vrouwtjeshomo's.