Naar mijn bescheiden mening JA, en virussen leven en eten niet, ze hebben alleen een bepaald milieu nodig om te kunnen vermenigvuldigen. Virussen gaan verbindingen aan met menselijke cellen, waardoor die cellen buiten gebruik raken.
Ik denk aan de andere kant wel, dat virussen bloed, lymphen of lucht nodig hebben om zich te verplaatsen binnen het lichaam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ronron1212
13 jaar geleden
nee dat is wetenschappelijk onmogelijk maar als je een soort van supervirus hebt dat niet hoeft te eten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij het ebolavirus vindt de besmetting plaats via de uitwisseling van lichaamssappen. Andere mensen worden besmet niet alleen door het verplegen van een zieke maar ook door het wegbrengen van een overledene. Ook bij het marburgvirus is dit mogelijk. Dus er zijn wél virussen die kunnen blijven leven als de drager overleden is.
Amadea