Als iemand overleden is aan een ziekte, kan dat na z'n dood en begrafenis dan toch nog kans zien anderen te besmetten?

en daarom misschien beter te cremeren? of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zeer goede vraag plus vanuit rotjeknor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja of virussen komen vrij daar ben ik bang voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje barca, grijs vandaag hé?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik ook benieuwd naar, niet meteen bang, maar zou wel graag weten hoe dat zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik wel ik woon 500 meter van een kerkhof af en nu gaan ze graven ruimen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
groot gelijk marion61
weet je al meer?

Antwoorden (2)

Als iemand begraven is kan dat niet meer
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe zeker weet je dat?
ronron1212
13 jaar geleden
Ja als mensen dood zijn worden ze gekoeld om het lichaam te bewaren voor de dag van de begravenis. daarna zitten ze in een kist en onder de grond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en dat kan nooit geen kwaad meer?
Wanneer het lichaam goed geborgen is dmv crematie of begraven, is het niet meer mogelijk dat het lichaam mensen kan besmetten.
Zo werden bv in de late middeleeuwen de mensen die stierven aan de pest onmiddelijk begraven, omdat de lichamen van de overledenen zeer besmettelijk waren.
Er wordt nog wel eens grond gevonden waar overblijfselen van pestlijders wordt gevonden: Graven die in allerijl zijn gegraven, en in de loop van de jaren, na het afnemen van de pestepidemie, in vergetelheid zijn geraakt.