IK werd uitgesloten door mijn uiterlijk(het is nu beter) nu heb ik niemand meer wat moet ik doen?

IK heb jarenlang huidziekte gehad nu nog steeds maar veel minder ben jarenlang uitgesloten word sociaal gezien. Met als resultaat dat ik er nu alleen voor sta ik weet niet hoe ik mijn sociale leven opbouw vanaf 0 ik weet niet wat ik moet doen?

Dit is een serieuse vraag geen domme antwoorden...

Toegevoegd na 47 minuten:
IK ben een 19 jarige student in gent btw

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wordt lid wan een hobby vereniging en ontmoet gelijkgestemden. Als je bijvoorbeeld een aquarium hebt wordt je lid van een aquariumvereniging en ga je naar verenigings avonden.

Ga op een teamsport.

Of ga vrijwilligerswerk doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vraag om hulp bij het maatschappelijk werk van je gemeente. Zij hebben vast goede tips voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je hebt bijvoorbeeld ook verenigingen voor alleenstaanden die regelmatig eens uitstappen doen of een avondje "uit" ofzo.Je kan een hobby zoeken en in een club gaan.In ieder geval niet alleen binnen blijven maar "buiten" komen het is een echte schande dat mensen zoals jij uitgesloten worden en daardoor nu alleen staan.Veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schoonheid zit van binnen he
Probeer met je collega's wat af te spreken ofzo? Verandering van omgeving werkt ook goed om een soort nieuwe start te maken, toen ik van school veranderde werd het ook gelijk een stuk leuker dan ik het vroeger had. Je leert veel nieuwe mensen kennen en die weten niet dat je buitengesloten werd dus behandelen je niet anders dan anderen. (Ik werd ook nogal buitengesloten op mijn vorige school)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je online contacten? misschien dat je mensen zo kan leren kennen en zij jou. als je elkaar dan redelijk kent en elkaar in het echt ontmoet, is het uiterlijk minder belangrijk, aangezien je van elkaar weet wat je interesses zijn en dergelijke en je het al goed kunt vinden qua humor en onderwerpen hebt om over te praten.

Toegevoegd na 4 minuten:
nu ben ik 30 en zit ik lekker in mijn vel.

vroeger op de middelbare school (12-17 jaar) en HBO (17-21 jaar) werd ik veel gepest, omdat ik heel onzeker was en overal op reageerde.

als je meer zelfvertrouwen krijgt, door leuke ervaringen, wordt het makkelijker om contact te leggen. dit kun je bv oefenen in de winkel, als je staat af te rekenen of in de trein als de conducteur iets geks of een vertraging omroept. normaal sluiten mensen zich af in de trein met hun muziek of krant, maar als er iets gebeurt, willen ze het er toch even over hebben.

succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent student dus kun je lid worden van een studentenvereniging. Dan heb je gauw genoeg weer enkele contacten erbij, die uiteindelijk ook vrienden kunnen worden.
Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker blanco opnieuw beginnen met een nieuwe kring mensen. Zoek gelijkgestemden bij een (studenten)vereniging of club. Net doen alsof er niets aan de hand is, want ze weten toch niets af van je verleden en jouw gevoelens daarover.