is een regelmatig trillende hand een symptoon van een of andere ziekte of kan dat ook zomaar ontstaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik heb eigenlijk altijd trillende handen gehad, zolang ik jong was. Toch ergens iets van zenuwen. Schijnt ook gewoon genetisch bepaald te zijn.

Maar je hebt het over een hand?
Is dat de meest gebruikte hand?
Trilt ie erger als je iets moet doen wat je moeilijk vind?
Trilt ie erger als je lang achter de pc hebt gezeten? Is het je muis-hand?
Als je fijne handelingen moet doen (bv. tekenen of borduren) wordt het dan erger?
Gaat het weg als je slaapt?
Spierkrampen?
Spanning?
Essentiële Tremor oftewel ET?
Avondje doorgezakt?
Hoge bloeddruk?
Medicatie?
Ziekte of verslaving?

Enfin, als je er erg last van hebt, of je ongerust maakt:
HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je hand een beetje knel heeft gezeten, kan hij wel eens spontaan gaan trillen. Maar als je werkelijk geen normale reden kunt bedenken, dan moet je er even mee naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet hier gaan zoeken maar gewoon naar de dokter, het kan weinig betekenen maar ook MS zijn, en dat kunnen alleen zij bepalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je aan ff maandag naar je huisarts te gaan. Het kan n zenuw zijn die knel zit,een spierziekte,parkinson. Vanalles,wij kunnen dat zo niet zeggen. Dus ff naar je huisarts toe ,kan ook iets onschuldigs zyn,maar ik ken mensen die dat ook hebben en die hebben deze ziekte's! Ik wil je dus absoluut nt bang maken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onzin absolute nonsens waar haal je die onzin vandaan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mens ga slapen of je ex stalker!! Ik kom hier niet om mensen te beledigen/aftekraken! Daar is Goeie Vraag niet voor!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wow... geen ruzie maken..ieder bedoelt het toch goed hier en ik ben er niet mee geholpen...
Hangt af van de omstandigheden. Als mijn schoonvaders handen begonnen te trillen en hij begon met zijn vingers te wrijven, dan was het beter om uit zijn buurt te blijven.
Ik heb ook iemand gekend die erg trillende handen had 's morgens en dat werd minder als hij een paar stevige borrels naar binnen had gewerkt.
Maar het kan ook een onschuldig zenuwtrekje zijn.
jc54