Is een hamsterbeet gevaarlijk?

Is het gevaarlijk als je wordt gebeten door een hamster?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (7)

Er is een allergische reactie mogelijk, maar dat komt uiterst zelden voor. Er is een paar jaar geleden bijna een Engelsman aan doodgegaan.
Maar een tetanusprik kan wel tot de mogelijke behandelingen horen, even met je huisarts bellem voor advies.
14 jaar geleden
ligt eraan waar ie bijt lijkt me.

ik neem aan dat je er geen enge ziektes van kunt krijgen aangezien het beest nooit buiten komt of in aanraking met enge bacteriën etc.

als je pech hebt gaat je wondje ontsteken en loop je er een weekje langer mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zusje is zo'n jaar of 10 geleden enkele keren door mijn hamster gebeten en ze leeft nog steeds (daarnaast is ze ook door mijn papegaai gebeten en door mijn konijn geschopt... don't ask..)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kans is aanwezig dat ze daar beter naar luistert dan naar mij. Nee, ze is standaard pestkop. Stak tong uit naar de mini-papegaai, die zich vervolgens vastbeet in haar tong. Ging met vingertje heen en weer omdat hamstertje zo leuk met zijn hoofdje meeschudde en toen hap. En mijn konijn negeerde ze volkomen. Ze hurkte om haar cavia te pakken en mijn konijn sloeg met zijn achterpoten tegen haar achterwerk... Werkelijk fantastisch om te zien.
ja, als een dier door de huid heen heeft gebeten, moet er daarom een arts naar kijken. Afhankelijk van eerdere vaccinaties van het slachtoffer is dan misschien een tetanus- of hondsdolheid-vaccinatie nodig, of bescherming met immunoglobuline. Als u niet weet of een dier besmet is, laat het dier dan tien dagen onder observatie plaatsen als dat mogelijk is, om te kijken of het zich normaal gedraagt. Blijf uit de buurt van een dier dat misschien rabiës heeft en waarschuw de betreffende instanties.
Hebben de verschijnselen van hondsdolheid zich eenmaal geopenbaard, dan is geen genezing meer mogelijk. Alleen als iemand kort na de beet een vaccin krijgt toegediend, kan het slachtoffer immuun worden voor de ziekte voordat deze de kans heeft gekregen zich te ontwikkelen. De ziekte heet weliswaar hondsdolheid, maar kan door de meeste zoogdieren worden overgebracht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
had de hamster honsdolheid?? en schuimbekte hij?? Dan wel!!

Anders de wond goed desinfecteren en schoon houden en de wond open laten of eventueel een pleistertje...if it makes you feel better!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het jouw eigen hamster is niet. Je hebt dan (als het goed is) al zo intensief contact met het beestje dat als hij een besmettelijke ziekte heeft je het toch al zou hebben. Geruststellend he?
Nee, maar ik ben vaak gebeten door allerlei dieren (werk in asiel, opvang, enz), maar ik krijg wel elke 5 jaar een tetanusprik. Je zou die eventueel kunnen halen, doet geen pijn, maar zoiets is vooral belangrijk bij een kattenkrab/beet of hondenbeet. Bij een hamster is het niet hoognodig.
Verder is het altijd handig eerst even wat bloed eruit te drukken, dat neemt het evt. vuil mee. Daarna even schoonspoelen, dan met wat sterilondruppels erop en klaar. Evt. een plijstertje maar je kan het beter gewoon open houden en goed schoonhouden. Behalve natuurlijk als het heel groot is, maar dan moet het wel een vreemde hamster geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat ik meer dan 1000 keer ben gebeten door mijn hamsters en dan heb ik het over ieder 2 keer. ik ben er nog.
neemt niet weg dat er niet heel veel bacteriën in zo een bekkie zitten, heb je daarna met de wond in paardepoep gekleid moet je een tetanus prik halen.

nee niet schadelijk.

x