Is het mogelijk om je darmen er uit te poepen....

Zo ja, hoe is dat dan mogelijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.8K

Het beste antwoord

De antwoorden over de aambeien kloppen niet, aambeien zijn zwellichamen inde endeldarm die iedereen heeft, ze worden pas een probleem als ze verwijden, gaan uitzakken en dan buiten de kringspier komen.

De endeldarm kan wel deels verzakken, richting baarmoeder of naar buiten, dat laatste heet een anale prolaps. Op te lossen via het operatief aanbrengen van een soort draagbandje hogerop rond de endeldarm.

Desondanks s het beter niet teveel te persen als je moet poepen - zorg dat je voldoende vezels en vocht binnenkrijgt en beweeg voldoende, en vooral: ga als je aandrang hebt. Dat kan obstipatie voorkomen en dat scheelt weer moeite bij het poepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit is het juiste antwoord. Ik heb het een keer gezien bij een patient dat zo n prolaps ontstond. Je schrikt je wezenloos, best een enorme ballon. Mijn collega s en ik duwden hem met een gehandschoende vinger met flink veel creme erop, weer terug, en dan settelde die zich weer, tot het een aantal weken later er weer was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb iemand verpleegd bij wie het chronisch was, ze had er niet eens pijn meer aan, dus na elke keer als ze naar de wc geweest was eerst alles schoonmaken en dan inderdaad terugduwen. Ze had een te slechte conditie om geopereerd te kunnen worden :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prolaps ani, zo heet het euvel in goed Nederlands. Plus.

Andere antwoorden (5)

Je volledige darmen uitpoepen kan gelukkig niet. Dat zou wat zijn om 7 meter darm eruit te persen.

Je kunt wel door te lang en te hard persen het laatste deel van de endeldarm naar buiten persen. Dat noemen ze uitwendige aambeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het plaatje bekijkt zal je begrijpen dat je je darm er echt niet uit kan poepen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee gelukkig niet, bovendien krijgt dan iedereen die een string draagt een probleem. ;)"

Toegevoegd na 2 minuten:
Dunne darm 6 meter.
Dikke darm 1.5 meter en zo zijn er nog een paar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aambeien...gaan al een heel klein beetje in die richting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan er een klein beetje uitpoepen, dat zijn aambeien.