waarom heb ik geen recht op een advocaat?

mijn gemachtigde heeft zich om laten kopen. om de schade te verhallen moet ik een advocaat in de arm nemen, maar niemand wil mij bijstaan,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

Ha, die Gast25584;

Als je maar genoeg wilt betalen is er gerust wel een advocaat te vinden, maar als ze allemaal weigeren de klus aan te nemen denk ik dat je zaak vrij kansloos is. Ik geloof niet dat je in vorderingsprocedures recht hebt op pro-deo rechtsbijstand. Vraag anders eens bij je rechtsbijstandsverzekering, als je die hebt natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan niet in je portemonee kijken, ik zou zeggen loop eens langs (of bel) het bureau voor rechtshulp op.

Je hebt wel altijd een eigen bijdrage, die is inkomsten afhankelijk.

Misschien kun je toelichten wat jij al gedaan hebt om een advocaat te vinden. Want niemand wil mij bijstaan zou bijna betekenen dat je elke advocaat in Nederland al gesproken hebt.

Ook kan het zijn dat een advocaat een zaak niet wil, omdat je gewoon erg zwak staat. Als er geen bewijslast is, dan brengt zo'n rechtzaak alleen maar extra kosten met zich mee.
sterredag
13 jaar geleden
Jij wil een proces beginnen, dus zal je ook zelf voor een advocaat moeten zorgen. Als je het proces wint kun je de advocaatkosten op de tegenpartij verhalen. Maar een pro deo advocaat zal je niet krijgen. Misschien als je bewijs van onvermogen kunt overleggen.
jc54
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onvermogen Bewijs van inkomen en vermogen
Ik lees twee verschillende dingen: geen recht en niemand wil. Natuurlijk heb je recht op een advocaat, dat heeft iedereen. Of ze je zaak aannemen, dat is een tweede. Daar hebben zij zelf de keuze in.

Je kan je vraag ook neerleggen bij het Juridisch Loket. De kans dat je geholpen wordt, is groter dan wanneer je zelf op zoek gaat naar een advocaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien de advocaten die je hebt benaderd de zaak niet willen aannemen kan dat verschillende redenen hebben. Misschien zien zij geen heil in de zaak of misschien willen ze niet optreden tegen een collega uit hetzelfde arrondissement. Als je echt niemand kunt vinden kun je contact opnemen met de Deken van de Orde van Advocaten in het betreffende arrondissement. Kijk voor meer informatie op www.advocatenorde.nl.

Voor gefinancierde rechtsbijstand komt je in aanmerking indien je onder een bij wet bepaalde draagkrachtniveau zit qua inkomen en bezittingen. In dat geval zou je je eventueel kunnen wenden tot het Juridisch Loket of de Raad voor Rechtsbijstand. Zij kunnen echter niet bemiddelen zoals de Deken dat kan bij het vinden van een advocaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een civiele zaak is, moet je sowieso je advocaat zelf betalen en dat zul je heel snel moe zijn.
Ik hoop dat hier geen advocaten meelezen, maar mijn ervaring is, dat zij de rekening met een riek schrijven.
In het geval van een strafzaak kun je een toevoeging vragen van de overheid. Jouw advocaat regelt dat voor je.
Niet alle advocaten nemen zaken aan op basis van een toevoeging, want dat is minder lucratief.
Kun je nog iets meer zeggen over je gemachtigde die zich heeft laten omkopen ?
Gemachtigd tot wat ?
Wat is zijn / haar functie ?
Door wie heeft laten omkopen ?
Wat zijn de gevolgen voor jou ?
Wellicht zitten hier nog mogelijkheden voor jou in de richting van het strafrecht en dan zoekt de officier van justitie e.e.a. voor je uit.