Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden mensen steeds kleiner?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als ik naar groep 8 van 2002 kijk en de groep 8 van nu, zie ik een hele grote verschil.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook, de eerste klassers bij ons op school worden elk jaar kleiner
sterredag
13 jaar geleden
dat is een verschil van 8 jaar. Ik weet niet wat nou leeftijd is, maar stel je bent 22, dan was je 8 jaar geleden 14, in dat geval licht het aan je eigen perspectief van de wereld :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mensen worden kleiner doordat de ziektes bestreden worden en de mensen dus niet meer zo sterk hoeven zijn en dus minder weerstand hoeven te bieden, waardoor ze minder bouwstoffen binnen krijgen daardoor worden ze kleiner en zwakker. Dus mensen worden kleiner doordat er steeds meer medicijn is die ziektes bestrijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx

Andere antwoorden (5)

Dat is puur toeval, al jaren worden we hier in Nederland steeds langer, de laatste jaren is die groei wel wat tot stilstand gekomen.
Maar we worden zeker niet kleiner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We worden slimmer!
En jij wordt groter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We worden als volk nog steeds ieder jaar iets groter,
het verschil tussen jouw foto's zal op toeval berusten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In groep 8 zijn de kinderen dun en lang, ze zitten nog volop in de groei. Tussen 8 en 18 jaar groei je in de lengte en dan begin je meer in de breedte te groeien, je hormonen gaan nl. anders werken en verdelen nu meer vet over je lichaam. Iets wat breder wordt ziet er optisch kleiner uit en zeker nu met al die fastfood.

Toegevoegd na 3 minuten:
Sorry, ik zag net pas dat je een vergelijking met nu bedoelt. Eigenlijk is dat hetzelfde. Kinderen nu eten minder gezond en zullen dus meer in de breedte groeien. Vooral door de ongezondere leefwijze zullen in de toekomst de generaties weer kleiner worden.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Dat moet toeval zijn.
Is de foto wel op dezelfde plaats genomen en stond de fotograaf op dezelfde afstand van de kinderen ?
Een verschil daarin zou ook een verklaring kunnen zijn.
We worden gemiddeld genomen nog steeds elk jaar een heel klein beetje langer.
Nederlanders zijn het langste volk ter wereld en binnen Nederland zijn de Friezen het langst.
(dat is gewoon een leuk wetenswaardigheidje)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding