Zorgt 1 glaasje bier voor al permanente hersenschade?

Ik ben 15 jaar en heb 1 glaasje bier op ik drink eigelijk nooit, en ben ook niet van plan om veel te drinken. Maar heb nu toch op voor me zestiende en ben benieuwd of dit al langdurig effect heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kom op, 1 glas --'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Ik ben echt niet van plan veel te drinken maar dit was dus me eerste aanraking met alchohol en merkte dat ik de volgende dag spijt had omdat ik me hersenen niet wil beschadigen. Dus ik denk ik wel beter na voordat ik weer neem...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je had door moeten zuipen, je bent een schande voor de jeugd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet nu echt niet denken dat bier gevaarlijk is ... Ik vind dat je toch wel minstens 1keer in u leven is goe zat moet zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar natuurlijk moet je nog voorzichtig zijn als je nu 11 jaar waart dan zou het antwoord natuurlijk niet drinken zyn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je nu korsakoff hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* Korsakov
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jongens doe allemaal is niet zo lollig ;-) tis een serieuze en interessante vraag, natuurlijk heeft deze alcohol invloed op de hersenen maar geen blijvende schade. het is een goede vraag.

Antwoorden (2)

Nee, dat is niet heel erg. Toch is het niet verstandig, ook als je zestien bent en je drinkt teveel is het schadelijk. Zestien is een wettelijke grens maar zelfs een vijftigjarige kan de hersenen beschadigen door teveel drank. Ik heb tussen mijn veertiende en zestiende best veel gedronken en denk niet dat het iets beschadigt heeft maar het zou best kunnen van wel maar dat ik het (nog) niet weet. Dus maak je voor nu geen zorgen en drink altijd met mate.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die paar kapotte hersencellen zul je niet missen. Voortaan gewoon geen alcohol meer drinken. Waarom neem je niet een glas alcoholvrij bier? Smaakt hetzelfde en toont even stoer als gewoon bier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een min. Ga niet eens uitleggen waarom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
das ook lekker laag Niels!
+ van mij!