Waarom gillen vrouwen soms dat je daar helemaal kapot van schrikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weten GD, moet wel lachen om je vraag! Maar + je voor je goeie vraag!
Annswers
13 jaar geleden
ik moest ook lachen +

Antwoorden (7)

Haaaa,ha, ik denk de hoge stemmen en de hormonen! ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik, als vrouw, gil heel hard als ik een spin zie. Dat anderen daar van schrikken is jammer, maar ja, ik schrik ook echt heeeel erg van een spin....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is het oerinstinct van een vrouw
wij gillen om ons op die manier te uiten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja dat kan ook
Dat heeft denk ik te maken met het 'bereik' van de stem. Elke menselijke (zang)stem heeft een bepaald bereik (de afstand tussen de laagste en hoogste toon die men kan zingen/bereiken). Een mannenstem bestrijkt een lager gebied dan een vrouwenstem. En van die vrouwelijke uiting kunnen mannen wel eens schrikken......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ze zichzelf kapot schrikken.

Maar eigenlijk is het gewoon aangeleerde aanstellerij. Dat zouden ze heus niet doen als ze over de savanne zouden sluipen en een roedel leeuwen tegen zouden komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om de leeuwen op de savanne zich dood te laten schrikken;
echt waar het heeft een afschrikwekkend effect!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vraag heeft meer diepgang dan je wellicht zelf denkt.
De vrouw gilt, omdat zij zich zelf kapot schrikt (is al geantwoord).
Jij schrikt je daardoor kapot, met als gevolg een stoot adrenaline, die als functie heeft dat je sterker wordt, minder pijn voelt, harder kunt lopen en dus een veel betere beschermer van jouw vrouw (en kroost) bent, dan zonder die adrenaline.
Allemaal heel funcioneel dus.