Zou je meer begrip voor iemands mening kunnen opbrengen als je het gezicht 'achter' de avatar zou kennen?

Ervan uitgaande dat je op een 'vraag naar je mening' een compleet tegenstrijdige mening hebt.
Zou je dan makkelijker met argumenten over te halen zijn, als je de persoon zou 'kennen' ?

Een beetje zoals het in het bedrijfsleven ook werk: Als je de klant, of je leverancier van gezicht kent, schept dat toch een bepaalde band, het praat wat makkelijker, en je krijgt sneller iets gedaan .....

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Antoni
15 jaar geleden
Misschien vind je deze vraag met de gegeven antwoorden ook interessant: http://www.goeievraag.nl/vraag/laat-leiden-foto-plaatje-profiel.7144

Het beste antwoord

Mijn gezicht zie je in mijn avatar en ik heb ontdekt dat het zeker ook nadelen heeft, omdat ze duidelijk met een oudere man te doen hebben en dat aan mijn antwoorden niet altijd kunnen zien. Sommige houden hier rekening mee. Maar het heeft ook voordelen omdat het wel directer overkomt. Je weet tegen wie je praat. Maar ik zou het vervelend vinden als iedereen je zou kennen, dat zou zeker je reactie's beinvloeden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zie anders onder je naam dat je van (1980) bent...., dus oud, dat val wel mee hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
edit: val+t
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ga opnieuw tellen!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Inderdaad, je wordt met de minuut jonger...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moet niet gekker worden!!!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik vind je knap hoor eddijst ;-)

Andere antwoorden (9)

misschien wel,
al zijn sommige avatars wel erg angstaanjagend.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet het gezicht. Wel de achtergronden. Wat iemand heeft meegemaakt, hoe iemand tot een bepaalde mening is gekomen. Ziekte, verdriet? Passie, zendingsdrang? Dat soort dingen.

Zeg maar: het persoonlijke verhaal achter de vraag. Dat kweekt begrip. Het geeft inzicht. Dat helpt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk wel dat er meer begrip zou kunnen ontstaan. Maar of het leuker wordt, is maar de vraag. Nu reageer je op een plaatje, anders zou je eerder reageren op een persoon. Bij het zien van een foto, ga je je een beeld vormen van die persoon. Kijk maar naar hoe dat werkt op de datingsites.

En dat is soms positief, maar zeker ook vaak negatief. Niet weten hoe de persoon eruit ziet, zorgt er voor dat je je volledig kan richten op wat deze persoon schrijft. Je wordt niet afgeleid door de foto van die persoon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar gaat het niet over, was enkel een voorbeeld. Herkenbaar zeker?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@Biertje, ik vind het soms wel vervelend dat ik niet weet of het een man of vrouw is. Omdat vrouwen een andere logica hebben. En ik soms anders zou antwoorden als ik het wel wist.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, dat heb ik ook wel eens. Dat je aan de reactie kunt lezen, dat je toch mis zat. Maar ja, dat maakt het toch weer leuk, niet weten wie er precies achter die avatar schuil gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebben vrouwen een andere logica? Dat is een leuke vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"Het woord ‘vrouwenlogica’ dringt zich dus op. In Van Dale wordt dat begrip voorzichtig omschreven als ‘de niet-rationele, maar gevoelsmatige wijze van redeneren die vrouwen wordt toegeschreven.’"
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vind het wel grappig hoe de Van Dale dit omschrijft ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Vrouwen hebben een andere aanpak in de volgorde van denken. Niets mis mee hoor!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, dat maakt het leven juist leuk ;)
Veel mensen hebben dat inderdaad. Ook ik maak me daar schuldig aan. Dit vind ik beter, want het gaat toch meer om de inhoud. Ik ben dat aan het afleren. Geen subjectief oordeel levert betere resultaten.
Zelfs de grappen zijn leuker vanwege de grap zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja hoor absoluut... Hoe knapper je bent hoe meer deuren als vanzelf opengaan... Dat is gewoon zo...

Dus zet je gezicht op GV, is maar een tip hoor...

Absoluut waar...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet het gezicht, wel het motief/achtergrond van een vraag/antwoord.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik zou het wel leuker vinden om een gezicht te zien..maar wie kan garanderen dat die persoon het ook daadwerkelijk is?
Gewoon een leuk plaatje zegt ook wel wat over iemand denk ik.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik ben van mening dat een avatar meer over de persoon in kwestie kan zeggen dan de foto...

Ik heb foto's liggen, waarop ik een (erg) charismatische uitstraling heb. Dus als ik die zou plaatsen zou mensen dat kunnen beïnvloeden. Mijn avatar (oorspronkelijk stond er SA) geeft voor mij een duidelijke en neutrale visie op mijn totaalbeeld. Waarvan ik graag zie dat mensen dat van mij hebben. Mijn foto zal ik overigens niet zo erg snel prijs geven, omdat ik niet wil dat men mij privé zou aanspreken. Daarbij hangt er in bepaalde kringen een soort van mythe om Starbless heen. En dat wil ik graag zo in stand houden...

Daarbij wil ik iemand op basis van 'vraag en antwoord' kunnen beoordelen en niet op basis van een persoonlijke foto...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jouw avatar is zeker niet nutraal te noemen en zegt heel veel over de persoon zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om te beginnen is dit mijn bedrijfslogo... En de oorspronkelijke SA die er stond staat voor "Starbless Aradia Diana" mijn Heksennamen. Maar om er nu nog een D in te verwerken vond de maakster een beetje slordig... Dus mijn avatar is zeker niet neutraal nee...
Ik denk dat je met kennis van de achtergrond van een ander, zijn mening beter in perspectief kan zien..
Dan ben IK wel weer van mening, als iemand door een bepaalde aanleiding een mening heeft (gebeurtenis, ziekte oid) dan is het fijn als diegene dat er (beknopt) bij vermeld.

Toegevoegd op 10-05-2009 20:05:07
Ik druk me soms wat ongelukkig uit maar op deze manier zou je kunnen voorkomen dat je respectloos reageert, terwijl je niet weet dat je de ander kwetst.