Wanneer werd er voor het eerst sulfiet aan wijn toegevoed?

Aan wijn wordt sulfiet toegevoegd E220-228. Nu heb ik een boekje wat zit er in Uw eten en worden al deze additieven genoemd. E220-228 blijkt een chemisch conserveermiddel te zijn.Echt vermijden staat er bij. Het hoeft niet toegevoegd te worden als wijn langer is uitgegist. Af en toe ga ik naar een natuurwinkel waar wijn te koop is waar geen sulfiet is toegevoegd. Deze wijn is tot de rand gevuld zodat hij langer houdbaar is.(heb ik gehoord)
Er hoeft dus niet perse sulfiet gebruikt te worden, zou dit niet ten goede komen voor de volksgezondheid?

Maar mijn vraag aan jullie is wanneer werd er voor het eerst sulfiet aan wijn toegevoegd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een echte Google-vraag:

"Sulfiet werd al door de oude Grieken en Egyptenaren gebruikt om wijn te conserveren – dus eigenlijk al sinds mensenheugenis. "
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt Antwoordman voor het snelle antwoord!