Wat is een drie-eiig tweeling en een vier-eiig tweeling ??

Tweeling zijn twee kinderen:
Een Eén-eiig tweeling zijn twee gelijke kinderen, twee jongens of twee meisjes.
Een Twee-eiig tweeling is 1 jongen en 1 meisje ( wat wij hebben )
Maar wat is dan een drie-eiig tweeling en een vier-eiig tweeling ??

Wie kan mij hier een duidelijke antwoord op geven ??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is er niet.
2eiïg is trouwens niet persé jongen en meisje.
Maar 2 eiïg is dat er 2verschillende eitjes bevrucht zijn en allebei worden apart van elkaar een baby.
1eiig heb je een beginsel van een baby, maar omdat die gesplitst wordt, en dus oorspronkelijk hetzelfde was, worden het 2 dezelfde kinderen.
3eiig kan alleen bij 3ling, dat zijn gewoon 3 verschillende kinderen, etc

Het beste antwoord

een drie-eiige tweeling kan niet, wel een drie-eiige drieling. En dat is dan hetzelfde als bij een tweeige tweeling. Ze kunnen alle drie zowel jongen als meisje zijn en hebben net zoveel overeenkomsten als iedere andere broer zus.

Een een-eiige drieling is dat ze alle drie hetzelfde geslacht hebben en hetzelfde dna.

zo ook met een vier-eiigie vierling.

Een tweeiige drieling, zou betekenen dat 2 van de kinderen komen van 1 ei en dus hetzelfde dna hebben en hetzelfde geslacht en heel erg op elkaar lijken. En dat er 1 bij zit die een ander geslacht kan helpen, en netzoveel op de andere 2 lijkt alsof het een "gewone" broer of zus zou zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
kortom, een, twee, drie-eeiig geeft alleen aan uit hoeveel eitjes de meerling komt. het getal in twee, drie, vier-ling geeft aan hoeveel kinderen uit dat aantal eitjes zijn gekomen.
sterredag
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

dat is er niet.
2eiïg is trouwens niet persé jongen en meisje.
Maar 2 eiïg is dat er 2verschillende eitjes bevrucht zijn en allebei worden apart van elkaar een baby.
1eiig heb je een beginsel van een baby, maar omdat die gesplitst wordt, en dus oorspronkelijk hetzelfde was, worden het 2 dezelfde kinderen.
3eiig kan alleen bij 3ling, dat zijn gewoon 3 verschillende kinderen, etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een twee eiige tweeling kunnen ook twee jongens of twee meisjes zijn.

Een drie eiïge drieling of vierling bestaat niet.

De term is meerling. Daarin wordt onderscheidt gemaakt tussen een eiig en meer eiig. Dus de kinderen ontaan uit 1 eitje. Dan heb je altijd hetzelfde geslacht. Of de kinderen zijn ontstaan uit twee of meerdere eitjes en dan hoeven ze niet van hetzelfde geslacht te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar gaan we :
1 ei ->1 kind
1 ei wordt bevrucht en splitst in tweeen. Dan heb je dus een tweeling uit één ei. Dus een 1-eiige tweeling.
2 eitjes worden bevrucht -> 2 kindjes die gewoon broers zijn of zussen of broer en zus.
3 eitjes worden bevrucht -> 3 kindjes. Verder hetzelfde verhaal.

Je zou ook nog een 2 eitjes kunnen hebben die bevrucht worden, waarvan een vruchtje splitst.
Je hebt dan een 1-eiige tweeling een een broertje of zusje erbij in 1 geboorte.

Je zou ook nog 2 eitjes kunnen hebben die beiden splitsen, dan heb je 1 geboorte van 2 keer een 1-eiige tweeling.

Snap je het nog ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bevriend met een 2-eiige drieling!
Volgens mij zijn alle combinaties mogelijk :-)