Wat doet een personal coach allemaal?

Ik krijg waarschijnlijk een personal coach, maar hoe vaak heb je gemiddeld een gesprekje en wat doet een personal coach allemaal? Waar helpt hij/zij je mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarvoor krijg je die?
Dat is toch wel besproken? De mogelijkheden zijn zo uitgebreid, dat ieder
antwoord gissen en raden zou zijn.

Het beste antwoord

Je kunt op verschillende gebieden een personal coach krijgen. Ondermeer:

Sport
Gezondheid
Voeding
Zoeken naar werk.
Verwerken van trauma`s
etc.

Ze werken allemaal op hun eigen manier, en met als doel om je te helpen. Helaas betreft dat vaak ook helpen met het geven van valse hoop.

Hoe vaak je een gesprek krijgt is afhankelijk van de wensen en doelstellingen. En niet te vergeten het beschikbare budget. Veelal begin je met een intake gesprek, en wordt op basis daarvan bepaald hoe veel en hoe vaak er gesprekken nodig zijn.

Belangrijk is in ieder geval een goede harmonie met je coach. Indien die er niet is, kun je beter stoppen en een andere coach zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een personal coach kan veel kan je wijze op je manier van doen of handelen. Maar je krijgt een personal coach niet voor niets het is met je besproken waarvoor de coach wordt ingezet
ronron1212
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja precies. Je kunt hier niet anders op antwoorden als je niet weet waar die personal coach voor is.
Een personal coach helpt je met alles waar je maar moeite mee hebt.
Je hebt volgens mij verschillende soorten, maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen werkwijze.

De een moedigt je aan door over drempels heen te gaan. Vaak zijn de eerste stappen moeilijk, maar eenmaal over de drempel kan het veel eenvoudiger gaan.

De ander probeert het probleem bij de kern aan te pakken en op te lossen. Zodat het probleem verdwijnt en daarmee ook je drempels verdwijnen.

Dus als voorbeeld: Heb je hoogtevrees, dan zal de 1 samen met jou naar boven gaan en je steunen.
De ander probeert erachter te komen hoe, wanneer en waarom die hoogtevrees is ontstaan. Zal je daarmee steunen om dat stukje verleden op te lossen.

Het is dus onmogelijk op voorhand te zeggen wat een personal coach precies met je zal gaan doen. Het is vaak heel intuïtief en zal per moment bijgesteld worden.
Hoe vaak, daar heb ik geen idee van.