Waarom doordrenken mijn mannelijke student-collega's zich met hun luchtjes?

Nou de vraag zegt het eigenlijk al. Mijn vrienden en huisgenoten lijken wel te douchen in hun aftershave of wat dan ook. Zo vies ik kan het soms bijna proeven en dan blijft die lucht ook nog zeker een uur hangen als ze langs zijn geweest..de vraag is dus waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ze vinden het lekker, zonder dat ze beseffen dat iets te kan zijn.
Praat er eens met ze over, ze zullen blij zijn met je eerlijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Ik denk dat ze erg bang zijn voor lichaamsgeur en/of onzeker zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat wanneer je het opspuit je het op een gegeven moment zelf niet meer ruikt, daarom spuiten ze waarschijnlijk teveel op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het reukvermogen van mannen is in het algemeen ook slechter dan van vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lodewijk de 14e deed dat ook altijd. Het scheelt douchen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze denken dat hoe meer ze spuiten hoe lekkerder het ruikt.
of ze zijn bang dat als ze nog uitgaan dat de geur anders snel weg is.

ik zou gewoon tegen ze zeggen dat ze wat minder van het spul kunnen gebruiken. zeg dat het een beetje te sterk ruikt.
13 jaar geleden
Er is een biologische verklaring voor, net zoals voor veel te veel lippenstift, oogschaduw etc. door vrouwen toegepast.
Mannen hebben in de natuur het instinct om hun terrein af te zetten met geur. In de natuur (bij dieren dus) is dat zweet en pis.
Mensen zijn in het huidige tijdperk niet meer zo gecharmeerd van zweet en pis, dus zitten er geurtjes in een potje.
Hoe meer zweet en pis, dus hoe meer potje, hoe sterker je over komt op vrouwtjes die willen paren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mannetjes in de natuur dragen vaak een erg sterke geur met zich mee. Denk aan een bokkengeur in de geitenwereld. De geit vindt dat kennelijk een lekker geurtje anders zou die geur er niet zijn.
De bok laat ook zo hier en daar nog even wat achter om te laten weten dat ie er vooral heel duidelijk is. Dat lippenstift en oogschaduw er zijn om terrein af te bakenen heb ik niet gezegd.
Ik heb gezegd dat het een biologische functie heeft en niet dat het dezelfde functie heeft.
Wij hebben als mensen nou eenmaal nog steeds een stuk natuur en instinct in ons, maar uiten dat op manieren die vaak wat verder van de natuur afstaan, zoals geur uit een potje in plaats van okselzweet-geur of urine.
Misschien is dat de enige douche, die ze nemen. En maskeren ze zo hun body odor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad
ze wassen zich weinig door nonchalance
ze horen wel te weten dat een klein druppeltje achter de oren en in de ellebogen ,knieholte, voldoende is.
bij mij werkt het zo, dat ik de geur nooit meer kan verdragen