Hoe kan een volwassene voorkomen dat hij/zij regelmatig uit bed valt?

Het gebeurd mij de laatste tijd geregeld dat ik uit bed val ik heb me al een paar keer lelijk bezeerd zet nu een stoel voor m'n bed maar het zou toch wel prettig zijn als ik wist hoe ik hier gewoon van af kom???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Dit komt waarschijnlijk doordat u ligt te woelen in bed.

Veel mensen zijn tijdens het woelen gewoon wakker. Maar dit geldt niet voor iedereen. Er zijn namelijk ook mensen die tijdens het woelen licht slapen. Zij merken alleen 's morgens vroeg dat ze niet zijn uitgeslapen.

Er zijn verschillende oorzaken waarom je in je bed ligt te woelen als je eigenlijk moet slapen. Een (te) hoge werkdruk, persoonlijke problemen, sociale verplichtingen of een slechte slaaphouding zijn enkele voorbeelden.

Probeer dus te achterhalen, wat bij u de oorzaak van het woelen is, zodat u naar een oplossing kunt zoeken.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Tegen uit bed vallen bestaan bedrekjes maar tegen woelen geen idee. Lijkt me erg vervelend, zelf ben ik ook een woelwater maar veel op het randje liggend wakker worden, er uit vallen (nog) niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast25204;

Er zijn volgens mij wel constructies te krijgen en anders zelf te bedenken om dit ongemak te voorkomen. Natuurlijk is het ook goed de oorzaak van het woelen weg te nemen, maar dat kan wel eens langer gaan duren. Voorkomen dat je eruit rolt (ik denk aan een rekje) helpt vanaf de eerste nacht. Slaap ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je geeft aan "de laatste tijd" als je wilt weten hoe je het op kunt lossen moet je weten wat de bron is.
wat is er gebeurt de afgelopen tijd waardoor je onrustig werd of iets in die richting.
andere werk? relatie problemen? of wat dan ook. . .
wellicht is het iets tijdelijks totdat je weer tot rust komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het aanschaffen van een ziekenhuis bed, met verstelbare zijkanten lost wel het gevolg op. Achter de oorzaak zul je zelf moeten zien te komen.