Is het verstandig om vaker langer van huis te gaan als je pas last van heimwee kreeg bij een weekje weg?

Ik ben in de vakantie met een vriendin en nog 9 mensen uit haar familie voor een midweek op vakantie geweest. Ik kreeg de 2e/3e dag al last van heimwee. Is het dan slim om in april met school in Londen naar een gastgezin te gaan (je zit daar dan met z'n 2en of 3en.) Voor ook een weekje?
Zelf zie ik dat nog niet zo zitten hoewel het nog een poos duurt...

Toegevoegd na 25 minuten:
Het is niet verplicht dus hoef niet mee te gaan.

Weet jij het antwoord?

/2500

Heimwee is heel gezond. Het laat je beseffen hoe fijn het op je thuishonk is. Door toch af en toe weg te gaan, daag je je angst uit. Door dat vaker te doen, merk je dat je op een gegeven moment er echt van kunt -leren- genieten

Je zou er zo wel overheen komen, maar dan zou ik iets meer "trainen". Dus eerst een paar daagjes in eigen land, dicht bij je huis en zo langzaam aan wennen. NIet meteen het Kanaal over, nee zou ik niet doen. Succes hoor en vooral niet te druk maken!!

Je vraagt het niet voor niets, dus kennelijk zit het er al angst als je erover nadenkt. Lastig voor jou, het is goed dat je het aangeeft en accepteer ook van jezelf dat je het hebt, dan kun je eraan werken. Normaal gesproken zou ik zeggen; je kan altijd eerder weggaan, maar in Londen gaat dat moeilijk natuurlijk. Ik vind voor jouw leeftijd (17 toch?) wel iets om met iemand erover te praten die je daarbij kan helpen, want het belemmert nu jouw leven en zo mis je de kansen op mooie momenten. Misschien is de onzekerheid van de bestemming een belemmering? Misschien helpt als je weet wat je daar gaat doen of hoe de week eruit gaat zien, dat je weet waar je aan toe bent. Ik denk als je er zo mee bezig bent en als een berg tegenop ziet gewoon niet doen. Word je rustig van dat besluit, dan heb je de beste keuze gemaakt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100