Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Altijd moe, hoe moet ik hier mee omgaan?

moe door overbelasting

Toegevoegd na 3 uur:
ik ben al naar de huisarts geweest, en me laten onderzoeken op mij bloed, maar daar was niks aan te zien, ook geen Pfeiffer. De huisarts zij dat ik overbelast ben. Ik eet gezond en mijn hobby's zijn orgelspelen, voetballen en lezen.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik vraag niet naar oorzaken, maar naar hoe ik ermee om moet gaan!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
940
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry hoor.
en er wordt wel degelijk in meerdere antwoorden oorzaken gegeven.
Ik hoef trouwens helemaal geen medelijkden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je bent 14 jaar dus volop in de groei, de hormonen gieren door je lijf enzo. Dat groeien kost heel veel energie en daar kun je hartstikke moe van worden.

Toen ik veertien was was ik ook vaak moe, moe, moe. Ik kon 's ochtends maar heel moeilijk mijn bed uitkomen. Die vermoeidheid is met de jaren vanzelf weggegaan.

Maar zoals anderen hiervoor al hebben geadviseerd: toch even naar de huisarts gaan voor de zekerheid, want misschien is er iets anders aan de hand. Je weet maar nooit.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je bent al naar de huisarts geweest, begrijp ik nu. Misschien kun je aan je ouders vragen of zij voor een 'second opinion' met je naar een andere huisarts willen gaan. Het zou kunnen dat je eigen huisarts iets over het hoofd ziet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

leren 'nee' te zeggen & je leidinggevende vragen om een gesprek & je overbelasting aangeven

Daarnaast: Gezond eten en op tijd naar bed EN een deel van de dag vrijplannen voor jezelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer een nieuwe niet te zware hobby, puzzels oplossen of zoiets. Dat geeft ontspanning en rust.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden