waarom word er steeds meer naar mantelzorg gewezen als je hulp vraagt?

er word gewezen op partner en netwerk. ik heb geen netwerk! geen vrienden,familie danwel kennissen om me te helpen en geen geld om iemand te betalen voor hulp...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat er helaas steeds minder geld is voor beroepskrachten.

Als vrijwilliger zijnde kan ik je adviseren contact op te nemen met de Algemene Hulpdienst.
Als er echt niemand in je directe omgeving is die je hulp kan bieden adviseer ik je eens contact met hen op te nemen.

Je kunt hen in vele plaatsten in Nederland vinden, hopelijk ook bij jou in de buurt.
(Stuur me anders even een PB, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Zet achter de link even je woonplaats, je krijgt dan de dichtstbijzijnde hulpdienst te zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Omdat ze daar in Den Haag hebben besloten om de minder valide mensen te plagen.
Zelf weten ze niet wat voor een ellende ze aanrichten om te bezuinigen op de zorg oa.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege de slechte arbeidscondities en het aantal mensen die zich geroepen voelt dit werk te doen loopt steeds meer terug. Er zijn gewoon mensen tekort en we moeten met zijn allen boeten voor jarenlang wanbeleid door middel van inleveren (bezuinigen) Ik krijg van woede het woord bijna niet uit mijn str...
amc
13 jaar geleden
je kunt mss een pgb aanvragen of je huisarts kan je helpen met de juiste zorg te vinden; de kerk ..de RK -kerk heeft een organisatie die door het hele land zit en HIP heet (ook voor ongelovigen zoals jij en ik) bv..;lotgenoten en patientengroeperingen kunnen je ook verder helpen...
sterkte..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanwege de kosten, de overheid heeft steeds minder te besteden (verdelen) dus doen ze steedsmeer een beroep op de hulp van de medemens.
DFan houden de hoge heren meer geld over om hun zakken te vullen en dure auto`s en huien te kunnen kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit komt omdat veel zorginstellingen overbelast raken of al overbelast zijn. Er is steeds minder personeel (door hoge werkdruk, lage lonen), steeds minder geld dat vanuit de overheid beschikbaar wordt besteld (door crisis o.a.), maar steeds meer mensen die zorg nodig hebben (mede door de vergrijzing). Mantelzorgers nemen dus de druk van de ketel en zijn daarom zeer gewenst.
Iemand die dus geen partner of andere personen in zijn of haar omgeving heeft om voor diegene te zorgen, is dus puur en alleen aangewezen op de zorginstellingen en instanties. Omdat deze de lat steeds hoger leggen wordt het dus steeds moeilijker om toegang te krijgen. Zeer vervelend. Het wordt hierdoor zowat een gevecht om de juiste zorg te krijgen die je nodig hebt.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, dat Naveltje;

Omdat de meerderheid het blijkbaar belangrijker vindt dat de almachtige consument in zijn eindeloze behoeftes kan blijven voorzien. Goede zorg kost nu eenmaal een hoop geld en als we dat met zijn allen niet meer willen betalen raken we steeds meer op mantelzorg aangewezen. Naar mijn idee laten we hiermee een stuk beschaving verloren gaan, maar daar is diezelfde meerderheid het waarschijnlijk ook niet mee eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een kwestie van schaarste. Er is decennia lang nogal royaal , gemakkelijk en weinig doordacht geld uitgegeven aan zorg. Niet alleen daadwerkelijke zorg (handen aan het bed) maar ook aan het management. Op elk niveau een leidinggevende , een veelheid van min of meer overbodige duurbetaalde ambtenarij die erg veel geld gekost heeft.
Verder is er te gemakkelijk omgesprongen met het (gratis) verstrekken van scootmobiels, rollators e.a. hulpmiddelen. Ik heb daar voorbeelden van die ten hemel schreiend zijn..
Thans is de koek op en zien we dat juist degenen die echt hulp nodig hebben in de knel komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is natuurlijk veel voordeliger dan betaalde hulp.
Mocht je structureel hulp nodig hebben dan kan je b.v. via een zorgmakelaar kijken of een persoonsgebonden budget iets voor je is. Over het algemeen heeft iedereen hier recht op maar wordt er (te) weinig gebruik van gemaakt.
Je kan in ieder geval een poging wagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je wel, nu kan ik in elk geval verder met uitzoeken hoe of wat! ik kan helaas geen 2 beste antwoorden kiezen....