waar vind ik de juiste hulp? zie toelichting....

ik ben chronisch pijnpatient (verschillende fysieke oorzaken) en een ben door mijn heftige achtergrond blijvend getraumatiseerd geraakt. nu zou ik heel graag in staat willen zijn mezelf zelfstandig te vervoeren. ik heb een fiets maar dat gaat alleen als alles meezit,nauwelijks dus(2x per jaar...). ik heb geen rijbewijs. ik zit in de wao en de hele maand kunnen eten is al een uitdaging, zijn er instanties/subsidies die mij zouden kunnen helpen bij het verkrijgen van bv een rijbewijs of vervoermiddel? ik wil graag uit mijn totale sociale isolement!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het best kun je aan aankloppen bij MEE. zij geven je gratis advies en helpen je bij de aanvraag van dingen als er mogelijkheden zijn. Staan echt naast je. Ze hebben inloop spreekuren maar je kunt ze ook telefonisch benaderen, echt TOP mensen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Praat eens met je verzekeringsagent wat hij voor jou kan betekenen, of ga naar de gemeente en praat daar met iemand.
Of met een maatschappelijkwerker, die jouw verhaal weer bij een instantie kan neerleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk is een scootmobiel wat voor je. Informeer bij de gemeente waar je woonachtig bent eens bij een medewerker van de WMO wat zij eventueel voor je kunnen doen.
Ik neem aan dat je een medisch dossier hebt en/of specialisten in het ziekenhuis of de pijnpoli hebt bezocht door de jaren heen. Deze specialisten kunnen je waarschijnlijk ook wel helpen om je verhaal -naar de WMO toe- te onderbouwen, zodat je hierin niet alleen staat.

Sterkte!