Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan het dat ik "onder" de nagels vaak zwarte randjes heb? Ik douche me elke dag verzorg me zelf heel goed en toch gebeurd dit mij.

Toegevoegd na 5 uur:
Ik heb mijn nagels kort en ik heb een kantoor baan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
21.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben benieuwd wat voor werk je doet; vast niet iets op kantoor!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Die zwartje randjes is vuil dat onder je nagels zit. Vuil plakt en kleeft erg veel. Als je dan ook bekijkt dat water niet snel onder je nagels komt, begrijp je wel dat dat vuil erg moeilijk weg te krijgen is. Ookal douche je iedere dag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens heeft dat, de een wat meer dan de ander dat heeft te maken met je hobby's en of werk.
De oplossing; nagels kort houden of in een mooie donkere kleur lakken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is inderdaad aarde, of huidschilfers of ander spul. dat is overigens niet vreemd. iedereen heeft dat en je kunt het niet voorkomen of simpel wegwassen. met een borsteltje de nagels "schrobben". met de vingertoppen je haren wassen wil (bij mij) ook wel eens helpen als de nagels nog kort zijn en niet al te vuil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je langere nagels hebt is dat normaal het vuil blijft er dan langer onderzitten, dus kort houden die nagels en regelmatig met een vijl eronder schoonhouden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij je nagels kun je goed zien hoeveel vuil een mens eigenlijk verzamelt. Vuil op je huid wordt ook deels weer 'weggeschuurd' door kleren en dergelijke, onder je nagels gebeurt dat niet, dus daar hoopt zich meer op.
Neem een lekker warm handbadje, met een beetje lekker geurende olie als je dat fijn vindt, en schuier met een zachte borstel over je vingertoppen, zodanig dat je ook onder je nagelrandjes komt. Géén harde borstel gebruiken want dat doet zeer en is slecht voor je nagels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien ligt het aan de hygiëne op je werkplek.
Vroeger toen muizen/toetsenborden/beeldschermen nog allemaal standaard wit waren, zag je ook dat na intensief gebruik er vet en vuil van de vingers op de toetsen achterblijft.

En anders haal je toch af en toe met het puntje van een nagelvijltje het vuil eronder uit?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding