Waarom gaan mensen er altijd vanuit dat je kinderen wilt krijgen? Het is toch niet verplicht?

Ik kies bewust dat ik geen kinderen wil,en ik merk dat mensen dat altijd maar raar vinden,en ik vind het raar dat mensen wel kinderen willen in een wereld die meer gevaar dan veiligheid bied voor een kind,en dan willen ze ook nog eens carriere maken en het kind heel de dag in de creche.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Helemaal met je eens hoor .
Zelf hebben we 1 kind , en vaak de vraag gehad ..."moet je nog geen 2e"? ..Nou nee !
Ik vind het ook simpel weg geen wereld meer om kinderen op te zetten
De mensheid wordt steeds gekker , de wereld steeds onzekerder.
En Nederland mooi??? ...nou misschien is het nog één van de wat betere landen maar dat "mooi"dat is toch al wel lang geleden hoor.
Nee ik ondersteun je mening helemaal , ....zouden misschien meer mensen eens moeten doen.
Tegenwoordig wil iedereen én kinderen én een eigen huis én een mooie auto , 2x per jaar op vakantie enz enz.. kinderen zetten ze op de wereld , en allerbei weer fulltime werken ,kids worden in creches gedumpt of kinderdagverblijven.
Als de dag er op zit , haal je de kinderen weer op , gauw gauw eten koken e.d en hups kinderen naar bed .
Als ze ouder zijn dan krijgen ze een sleutel mee , maar er is niemand thuis die ze lekker opwacht met kopje thee en een aanhoort of er nog wat gebeurt is deze dag.
Maarja zo denk ik er over he , maar het is imo zeker zo dat de wereld er niet beter op wordt voor de kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is de uitblinker,je hebt een kind en je weet wat de realiteit is.. daarom heb jij het beste antwoord dank je wel

Andere antwoorden (7)

Over zo iets wezenlijks in je leven beslis je voor 100% zelf, tenzij je kinderen wilt en die niet kan krijgen; dan ligt het natuurlijk anders. Wat anderen van die keuze vinden kun je voor kennisgeving aannemen, maar jij maakt uit wat je wilt en wat je doet. Dat de wereld meer gevaar dan veiligheid biedt, ben ik overigens niet met je eens. We wonen in een prachtig land, met voedsel, voorzieningen, medische zorg, verwarming, vervoer, kleding, schoon water, onderwijs, sociale voorzieningen en noem maar op.
Nederland is een warm bad vergeleken met verreweg de meeste andere landen.
En of je met kinderen in je leven ook carriere wilt maken en je kind in de creche stopt, is ook ieders keuze.
Je verwondert je over de mening van anderen over jouw keuze, maar oordeelt impliciet zelf ook over het gedrag van anderen.
Misschien is dat wel een gevolg van overbevolking.
Dat nodigt uit tot oordelen en afkeuren van het gedrag van anderen en vervolgens irriteert dat die ander.
Een heel makkelijke valkuil blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het totaal niet raar dat jij geen kinderen wil.
Jouw opmerking 'dan willen ze ook nog eens carrierre maken en het kind heel de dag in de creche'is wel raar. Kinderen zijn een dure investering waar meestal beide ouders voor moeten werken
Ik herken de discussie. Mijn ervaring is dat er wel respect is voor bewust kinderloos of bewust wel kinderen. Wat ik merk bij een grote groep bewust kinderloze stellen dat ze snel in de verdediging schieten en anti-kind trekjes hebben, bv ergeren aan kinderen in een restaurant, trein etc. Dan krijg je als reactie van onbegrip op het bewust kinderloos willen zijn cq niet kindvriendelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook bewust gekozen voor een kinderloos leven.Daartegenover hebben wij twee honden.
En kom je op het zelfde 'gezeur' van mensen die geen huisdieren hebben.
Kinderen kosten bakken met geld,de wereld is gewoon niet echt veilig te noemen.
En dat Nederland een mooi land is?????Nee,Nederland vindt ik een saai,vervelend land met allemaal regeltjes wat wel moet en niet mag.

Wij hebben de vrijheid(zover je van vrijheid kunt spreken) om te gaan en staan waar we willen.
Maaaaaaaar vroeger heb ik mijn buurjongetje de fles gegeven,later dat hij groot was naar school gebracht en weer opgehaald enz enz,dus echt een kinderhater ben ik absoluut niet.
Wat ik wel weet is dat als ik hier om me heen kijk,de kinderen vanaf een jaar of 9 al een vrij grote mond hebben tegen hun ouders.Ik hoefde van mijn vader m'n stem niet te verheffen als ik iets uit gespookt had.
Nu schijnt het normaal te wezen.
Ik ben ouderwets,maar dat maakt me niets uit.Een ieder is zoals hij is en dat respecteer ik!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
Is ook wel een beetje zoals ik ertegen aan kijk Maxie +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet ouderwets, gelukkig zijn er ook nog voldoende ouders die een grote mond van hun kind niet accepteren, maar ja die vallen minder op.
De meeste mensen met kinderen zijn zeer gehecht aan hun kinderen en hadden meestal op voorhand ook een sterke kinderwens. Daarom kunnen zij zich moeilijk voorstellen dat anderen die wens niet zo koesteren en er voor kunnen kiezen om zonder kinderen door het leven te gaan.

Je vind het zelf al weer raar dat mensen het anders zien dan jij, zo zeg je immers.

Mij zal het worst zijn of jij wel of niet kinderen krijgt, dat beslis je zelf maar.

Overigens zijn mensen met een sterke kinderwens natuurlijk evolutionair in het voordeel en zullen derhalve wel altijd de overhand behouden.

En tot slot, over het brengen van kinderen in 'deze onveilige wereld', er zullen maar weinig kinderen en jongvolwassenen zijn die liever niet geboren waren.

Er zijn is wellicht toch leuker dan er niet zijn.
13 jaar geleden
Mensen vinden alles raar en nemen iedereen de maat met hun eigen normen en waarden. Helemaal niet raar dus om lak aan die klein burgerlijke mensen te hebben. Ik heb ook geen kinderen, ik heb zelfs een hekel aan ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen zijn geprogrammeerd door de maatschappij met allerlei standaarden en manieren hoe je het beste je leven kan leiden.. Naast kinderen krijgen is een relatie hebben daar ook een van, dit echter en alleen wat de maatschappij ons heeft wijsgemaakt..

Mijn advies is altijd van jezelf uitgaan, niet alles wat de massa zegt aannemen, je weet zelf wat goed voor je is en wat je zelf wil
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zeker niet verplicht maar mensen vragen inderdaad altijd hoeveel kinderen je hebt in plaats van heb je kinderen? Ik heb zelf geen kinderen en ook lange tijd geroepen dat ik ze absoluut niet wilde. Tien jaar geleden reageerde iedereen daar heel fel op maar mijn ervaring is is dat het beeld veranderd. Mensen reageren meer begrijpend tegenwoordig. Volgens mij is het steeds gebruikelijker geworden. Eenderde van de hoger opgeleide vrouwen blijft ook kinderloos tegenwoordig dus het is ook meer geaccepteerd.