Heb ik pfeiffer ??

Ik vroeg me af of ik pfeiffer had.. Want laatste tijd ben ik nogal vermoeit enzo. Moet zo'n 5 km naar school fietsen, en trek soms wat sprintjes. Maar nu lukt 't me steeds niet echt, of maar kort. Op school kan ik me vaak ook niet zo concentreren, en kijk dan vaak wat om me heen, en zit onderuit. Voel me beetje.. hoe zeg je dat xD, zwak. Ik kan nog wel fietsen,, maar niet meer zo snel. En ben vaak en snel beetje uitgeput, en moet dan sneller ademen :S. Het zou misschien ook komen omdat ik laat naar bed ga. Had laatst een boek gelezen (kappen! - carry slee) waarin Pfeiffer voor kwam. En me moeder vertelde er iets over..

Toegevoegd na 23 uur:
Thxx voor de reacties (:
Ik zal wel gewoon kijken of het zo blijft,
en anders ga ik wel langs de huisarts.
@dutchmonique
ik snap je irritatie ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (12)

Die kans is even groot, als dat je het niet hebt. De dokter is de aangewezen persoon om dat te constateren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoiets kun je niet zomaar vaststellen, je moet daarvoor naar de huisarts gaan.
Ik zou dit echt aanraden, want deze symptomen komen voor in pfeiffer, maar ook in astma. Ik zou dus echt even naar de huisarts gaan, want er iets iets aan de hand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de enige die je hierover uitsluitsel kan geven is je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik dat zo hoor zou dat kunnen. Toch maar even naar de Huisarts voor een bloedonderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is maar één manier om er achter te komen. naar de huisarts en wel zsm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ontbijt je wel goed voordat je naar school gaat?
Omdat jij zoiets leest heb jij het ook?... tjonge als ik bij alles wat ik lees op mezelf betrek was ik al 3x voor de trein gesprongen, alle enge ziektes gehad etc.
Ha naar de huisarts, wij zijn hier niet geschikt voor, wij kunnen niet je bloed prikken, want dat gebeurt hoor, bloed prikken... en nee daar bloed je niet van leeg

Toegevoegd na 2 minuten:
En alvast excuus aan diegenen die mijn antwoord misschien niet vinden kunnen, maar ik ben het toch zo zat dat men maar denkt dat wij hier zo medisch onderlegt zijn...
De volgende x ga ik ook maar antwoorden dat iemand gewoon het heeft want kennelijk wil men puur de bevestiging
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
School is nog maar pas begonnen, dus het is niet zo raar dat je wat moeier bent dan normaal. Je lichaam heeft lekker uitgerust in de vakantie. Een fietstochtje van 5 km. die aan het eind van het schooljaar heel snel en vlot ging, zal nu wat zwaarder vallen. Tegen het einde van het schooljaar had je natuurlijk al een goede conditie opgebouwd; je lichaam moet nu weer wennen aan het fietsen.

Dat je concentratie nog niet optimaal is, kan komen doordat je nog aan je schoolritme moet wennen. Misschien ga je nu wat later naar bed en moet je wat eerder opstaan. Daarnaast zijn fietstochten en uberhaupt weer opletten bezigheden waar je energie aan kwijtraakt. Je lichaam moet weer wennen dat je elke dag naar school moet!

Het is heel goed van je dat jij je lichaam in de gaten houdt! Ik zou dat ook zeker blijven doen. Mocht je na een paar weken nog erg vermoeid zijn, dan kan je altijd een afspraak maken bij de huisarts. Ik denk dat jij je voor nu geen zorgen hoeft te maken.

Succes op school en met uitrusten tussendoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een buisje bloed voor me hebt, dan breng ik het wel naar het laboratorium, daar kunnen ze dan uitzoeken of je pfeiffer hebt. Met een beetje geluk heb je binnen twee dagen uitslag ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even naar de huisarts gaan. indien duidelijk,opgezette lymfklieren e.d., heb je gelijk de uitslag. indien hij niet zeker is, zal hij je voor een bloedonderzoek doorsturen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Mijn ervaring met Pfeiffer is niet een beetje vermoeid, maar gewoon op. Daarbij hoge koortsen en keelpijn.

Eet goed, slaap goed en ontspan je goed. Neem je vitamines en ga eventueel langs de huisarts, je kunt ook bijvoorbeeld een te laag ijzergehalte hebben, doen ze zo even met een vingerprikje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kunnen vele dingen zijn. Het is zeker verstandig om eens langs de huisarts te gaan. Het zou ook een tekort aan vitaminen d kunnen zijn, daarwordt je ook echt moe van. Ook dat kan je huisarts testen d.n.v. bloedonderzoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dokter kan dat het beste constateren.
Bij Pfeiffer krijg je ook (weet niet of het altijd zo is) velletjes aan je vingertoppen.