Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je hersenkanker krijgen van te lang achter een beeldscherm zitten+kijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

laat ik het zo zeggen: ik heb er nog nooit van gehoord en voor zover ik weet is er ook nog nooit een vaststelling in die richting gedaan.
het lijkt me een behoorlijk broodje aap verhaal.
trouwens als het zo zou zijn, zou dan niet de laatste 20 jaar het aantal gevallen van hersenkanker ontzettend moeten zijn gestegen? hele kantoren vol zitten de hele dag naar een beeldscherm te kijken en vaak 's avonds thuis ook nog.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nee. Er is geen enkel bewijs voor een dergelijke link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, anders zijn wij allemaal ten dode opgeschreven...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hersenkanker ontstaat wanneer zich ergens in het brein een kwaadaardige tumor ontwikkelt, die de zenuwcellen rondom zich verdringt en hiermee de functies van dat deel van de hersenen verstoort.
Ook kan hersenkanker het gevolg zijn van een andere vorm van kanker, die via de lymfen en het bloed uitzaait naar de hersenen toe. Deze uitzaaiingen of metastasen komen in de hersenen terecht en groeien daar verder. Het effect is ongeveer hetzelfde, want ook hier wordt gezond weefsel verdrongen en verwoest door het kwaadaardige gezwel.

De oorzaken van primaire hersenkanker zijn vooralsnog niet bekend: Er is in ieder geval geen enkele link gegeld met beeldschermen, televisieschermen, telefoonschermen of wat dan ook.
De kans op het ontwikkelen van een hersentumor is iets groter wanneer hersentumoren in de familie voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grote onzin.
TV kijken is niet eens slecht voor je ogen.
Zo werd er ook eens gezegd dat je van pindakaas kanker krijgt. Niet alles geloven wat er wordt geroepen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hersenkanker krijgt men zodat er een gezwel ontwikkelt in de hersenen. Zoals mijn voorganger dat al zei. Zo'n gezwel ontwikkeld zich doordat er meerdere mutaties zijn plaatsgevonden in een cel. Waardoor de cel een signaal krijgt om continu te delen (profileren). Hierdoor wordt deze cel alsmaar groter en verliest hij zijn functie en blokkeert daardoor ook de andere hersenencellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding