Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik alsnog de bof-prik halen, ondanks dat ik als kind zijnde al een prik heb gehad?

Mijn ouders weten niet meer zeker of ik wel of niet de bof prik heb gekregen. En daarom vraag ik mij af: als je het niet zeker weet, kun je dan alsnog die prik halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
975

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij mijn weten kan je je gewoon bij de GGD extra laten vaccineren. Let wel: De bijwerkingen van het bof mazelen en rodehond (BMR) vaccin zijn: kortdurende, stekende pijn tijdens en kort na de injectie, roodheid, zwellin, vaccinitis (koorts en rode vlekjes op de huid), koortsconvulsie, en zeer zelden artritis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bof-inenting zit sinds 1987 in het Rijksvaccinatieprogramma. Als je na die tijd geboren bent heb je hem dus zo goed als zeker gehad (tenzij er om principiële redenen inentingen geweigerd zijn natuurlijk).

Toegevoegd na 12 minuten:
En mocht je blijven twijfelen dan is het volgens mij ook mogelijk een kopie van je enting-kaart op te vragen bij het RIVM, sinds 2008 is daar de Nationale Ent-administratie bij ondergebracht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@cassie07: nee, de huisarts houdt dit niet bij. Dat is echt de taak van de entadministratie van het RIVM.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding