Hoe kan het dat ik duizelig/misselijk word als ik rook en tegelijk alcohol drink?

Als ik ergens ben waar alcohol gedronken word dan rook ik nauwelijks.
Mensen vragen me waarom ik niet rook, maar als ik vertel dat ik dan duizelig/misselijk word vinden ze dat raar... Zelf snap ik ook niet hoe het kan... maar het is gewoon zo!

Zijn er mensen die dit ook hebben? Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen? (en ik zit niet te wachten op opmerkingen zoals 'rook of drink gewoon niet' wat dat vraag ik niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

Je kan net als ik slecht tegen de combinatie van alcohol en nicotine... niks an te doen. Wat wel bij mij werkt is gewoon minder te roken tijdens het drinken. Rook ik twee sigaretten per consumptie dan gaat het fout..... Word ook ik vooral duizelig. Ik neem later op de avond een peukie en heb dan geen last. En laten we wel zijn; minder of bijna niet roken is toch beter voor je gezondheid!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oké dan zal ik dat maar voor dit weekend alleen later op de avond roken, eens zien of het dan wel minder zal zijn =) +

Andere antwoorden (3)

Door het roken worden je bloedvaten samengetrokken, je krijgt minder zuurstof, misschien dat dat in combinatie met alcohol de boosdoener is. Dus de verhouding zuurstof /alcohol in je bloed
anneliez
13 jaar geleden
en aanvullend op het antwoord van annelies : je bloedvaten worden door alcohol verwijdt - dus het is een hele rare combinatie voor je lichaam, dat dus nogal protesteert door duizelig en misselijk te worden van de combi roken/drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat je niet goed/voldoende eet misschien! Anders je lichaam probeerd een signaal te geven of zo, iets wat ie niet kan verdragen!?