Kan iemand mij tips geven om van een gewone tandenborstel over te stappen naar een elektrische tandenborstel?

Mijn tandarts heeft mij geadviseerd om gebruik te maken van een elektrische tandenborstel. Alleen lukt het mij niet om volledig over te gaan op elektrisch. Op een of andere manier blijf ik de gewone tandenborstel toch fijner vinden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle gewone tandenborstels weggooien.

Het beste antwoord

Heeft de tandarts je niet gezegd, waaróm hij je een electrische tandenborstel aanraadt?
Meestal is het , omdat we met 'gewone' tandenborstels te hard poetsen, en dus ons tandvlees beschadigen, zodat het teveel terug trekt en de tandhalzen bloot komen te liggen....

Als je niet te hard duwt, en goed overal in alle hoekjes poetst, is dat heus niet verkeerd : maar dat kleine koppie kan natuurlijk echt overal bij...

Zoals hierboven al aangeraden : gebruik ze allebei.
Als ik ooit vergeten ben hem op te laden (ik heb een reisversie...), en ik poets 'gewoon', heb ik altijd het idee, dat ik niet overal echt goed bijgekomen ben, dus je went eraan.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Poets je tanden dan eerst met de electrische en daarna nog een keer met de gewone.
Dan heb je gedaan wat de tandarts aanbeveeld en voor je eigen gevoel heb je ze dan goed gepoetst.
Je mag best met de gewone en electrische poetsen hoor.

Maar volgens mij hebben tandartsen aandelen in de electrische want bijna allemaal adviseren ze die electrische borstel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien komt dat door het harde borsteltje van de electrische, naar mate je er langer mee poetst wordt hij zachter en poetst het fijner. Zelf poets ik electrisch en het is super fijn en nooit problemen bij de tandarts!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dochter is ook geadviseerd om over te gaan op electrisch. Hiervoor krijgt ze speciaal poetsles bij de tandarts het volgende bezoek. Wellicht kan je dit ook aan jouw tandarts vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tip is om er 1 te kopen ;-). Mijn tandarts adviseerde dit mij ook. Resultaat, minder gaatjes (heb er normaal snel last van) tandvlees is gezonder en bloed minder snel omdat je tijdens het poetsen dit goed mee masseert, minder tandsteen, en tandvlees wordt strakker waardoor scheef stand van je tanden minder wordt. Ik wil niets anders meer. Het poets in minder tijd beter schoon. Tja wat wil je nog meer horen? ;-)