Ik kan niet tegen bloed,Kan dit over gaan?

Ik vind het heel vervelend dat ik niet tegen het zien van bloed kan, En word niet goed als ik zie dat iemand flauwvalt of niet goed word. kan ik hier iets aan doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

ja, je moet oefenen en jezelf overtuigen dat het allemaal niet erg is watrr je ziet.

misschien groei je er wel overheen., dat kan heel goed. ( maar ik weet niet hoe oud je bent ) Misschien is het een idee om iets te doen waardoor je je wat zekerder gaat voelen in dat soort situaties. je kan bv op een ehbo cursus gaan. dan leer je veel dingen over wat je kan doen als er wat gebeurt met iemand. en daardoor vind je het misschien minder eng

ja hoor maar het blijkt nogal moeilijk situaties te zoeken die je oefenen om er tegen te kunnen. Real live is zeg maar nu eenmaal niet te na te bootsen en dat maakt het best lastig. je zou een therapeut eens kunnen vragen of je bijvoorbeeld op een bloedbank mag kijken of lab van het ziekenhuis voor bloedprikken of als je echt hardcore wilt naar een abattoir maar zelf daar zou ik niet tegen kunnen. hopelijk wordt je nu niet misselijk ?

Het eerste wat je moet doen is stoppen met denken dat je niet tegen bloed kan. Daardoor reageer je namelijk extra heftig als je het een keer ziet. Zie het als een soort training zelftraining: Als je jezelf steeds voorhoudt dat je er best wel tegen kunt, en de schrikreacties probeert te rationaliseren, dan is er een kans dat dat gaat werken. Maar ik ben geen expert in dit soort dingen, dus sorry als ik onzin praat

Mijn schoonmoeder had dat ook en dar is lastig als je 6 kinderen moet groot brengen. Zij is heel vooruitstrevend op EHBO cursus gegaan en nooit meer last gehad. Toegevoegd na 33 seconden: dar moet zijn dat

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100