Komt het voor dat Pregnyl soms niet werkt?

Wat Pregnyl is en waarvoor het gebruikt wordt weet ik helemaal, ik gebruik het namelijk zelf. Ik vroeg me af: komt het wel eens voor dat het niet aanslaat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

Pregnyl heeft verschillende toepassing, en wordt dan ook in verschillende doseringen gebruikt. Het wel of niet werken van Pregnyl hangt dan ook samen met de dosering. Zelfs bij een ivf behandeling kan Pregnyl gebruikt worden voor verschillende doeleinden. Voor het losmaken van het eitje en de follikelwand. Of voor de werking van het gele lichaam te versterken. Of om een werking zoals Progestan na te bootsen.
Voor welke toepassing wil je weten of het wel of niet werkt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik krijg Pregnyl omdat mijn eitjes niet uit zichzelf knappen. Door Pregnyl (5000) te hebben gespoten moeten deze knappen en kan ik vrijdag de IUI krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5000 ie is daarbij een heel gebruikelijke dosering. Voor ivf gebruiken ze 10.000 ie maar dan heb je ook veel meer eitjes. Bij iui zonder hormonale stimulatie meestal maar 1 en met hormonale stimulatie zorgen ze er ook voor dat het er niet meer dan 2 zijn anders breken ze de poging af. 5000ie is een redelijke overdosering om te voorkomen dat het net niet genoeg is en omdat een ruimere dosering ook geen negatieve bijwerking heeft kan dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb 2 grote follikels die moeten knappen (35mm) Dus het zou wel moeten werken. Echter heb ik nu (30 uur na de spuit) vreselijke buikpijnen... weet me geen raad. Dus vroeg me af of het wel ging werken omdat ik het idee heb dat de cystes er nog steeds zitten en maar blijven groeien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vooral je toevoeging was heel duidelijk!

Andere antwoorden (5)

Nee dat denk ik niet want anders zou je dit medicijn niet krijgen.Ik heb het zelf ook gebruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel medicijn werkt gegarandeerd altijd bij iedereen 100%. Dus afwachten maar, en als je twijfelt of het bij jou wel werkt, advies vragen aan je arts of kijken of een patiëntenvereniging meer specifieke ervaringen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat kindertjes maken geen exacte wetenschap is, in een machine waarvan je een kapot onderdeeltje even vervangt. Pregnyl KAN een middel zijn om een niet goed functionerende eisprong te stimuleren, maar dat geeft je nog geen garantie op een zwangerschap. Het is niet een medicijn in de zin van dat het echt de bron van het probleem aanpakt (die vaak een samenspel van factoren is) maar kan in sommige gevallen net het kleine beetje zijn dat alsnog een zwangerschap kan laten ontstaan danwel voortbestaan.

Zie het maar als insuline ; daar kun je geen suikerziekte mee genezen, maar wel zorgen dat de symptomen minder worden en het verloop minder desastreus is. Maar een echt geneesmiddel, een echte oplossing is het niet.

Voor sommige medische aandoeningen hebben we wel een tovermiddel (chemisch of operatief of anderszinds), maar bij het merendeel van de kwalen blijft het toch schipperen en proberen zonder ooit echt de kern weg te kunnen nemen. Het zijn in die zin dan meer hulpmiddelen waarvan je maar het beste hoopt, maar die je nooit garanties geven.

Het is dan niet zo dat de pregnyl niet 'aanslaat' ofzo, of dat het helpt als je meer neemt, maar dat het beinvloeden van de hormonen toch net niet genoeg is om een zwangerschap te kunnen garanderen. Uiteindelijk blijft van alle kinderloze echtparen ruim meer dan de helft ook met alle mogelijke kunst- en vliegwerk, medicijnen, behandelingen, therapieen en wat we ook allemaal uit de kast kunnen trekken, kinderloos. Het slagingspercentage van vruchtbaarheidsbehandelingen is bij lange na niet zo groot als mensen wel eens plegen te denken; daarvoor is het hele proces van bevruchting tot bevalling echt te gevoelig en te ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan gebeuren wanneer je follikel nog niet helemaal rijp is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij istie al 35 mm en nog steeds niet geknapt. Kom om van de buikpijn hier... pfff Dus vroeg het me af.
Pregnyl is niet alleen voor vrouwen maar kan ook aan mannen worden voorgeschreven om sperma te rijpen.

Uit jou vraag merk ik op dat je een kinderwens hebt maar dat dat nog niet erg wil lukken.( misschien heb ik het mis hoor, dan mijn excuus hiervoor)

Mocht het niet het gewenste resultaat geven dan kan je met je huisarts een andere weg inslaan die misschien beter aanslaat.

Heel veel succes