Probeert ze me jaloers te maken of ben ik aan het ijlen?

Sinds 4 weken werken mijn vriendin en een 'oude' vriendin van haar samen. (ze hadden geen relatie,maar waren meer dan gewoon 'bevriend' zal ik maar zeggen.)
Nu maakt mij dat niet uit dat ze samen werken en praten enz.
Maar telkens als ik iets vraag over het werk hoor ik haar naam. Oké dat maakt me dan ook niet uit. Behalve als ik dan hoor dat ze haar de leukste collega vind.
Ik wou deze week iets leuks met mijn vriendin gaan doen en vroeg of ze met iemand wou ruilen. En ze zei meteen ja A 'dat persoon' kan niet met me ruilen. (Ja dat kan het zal ook wel.)
En dan vraag ik gaat Kim (zomaar iemand) ook naar het feest zaterdag?
En toen zei mijn vriendin nee, maar A wel. (ik voelde geen irritatie of niets ik dacht gewoon waarom zegt ze dat nu.) Dus ik vraag waarom zeg je dat zij ook mee gaat ineens? en toen negeerde ze mijn vraag.

Vanaf dat moment begon ik me eraan te irriteren. Ik heb het idee dat ze me misschien jaloers probeert te maken? Het zal wel aan mij liggen, maar wat kan ik eraan doen? En hoe moet daar in het vervolg op reageren?
Is het raar dat ik zo denk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

Nee, het is niet raar dat je zo denkt.
Je mag best op je eigen gevoel vertrouwen, het is er nu toch al! Laat het dan ook iets voor je doen.
Wat je voelt ben jij, jij bent jaloers, dat is het!
Stel vragen aan jouw vriendin, eerlijke en open vragen, zodat je haar ook de gelegenheid geeft om net zo open en eerlijk kunnen antwoorden. Maar sta open voor HAAR antwoorden, zelfs al vallen ze je tegen (meer jaloezie). Het gaat erom dat jij iets voelt, en vervolgens met vragen komt te zitten.
Het gevoel is van jou.
De vragen mag je stellen.
Dus dwing haar niet onbewust en subtiel om jou te plezieren, want dan blijft het gevoel en de vragen zullen blijven komen.
Wees eerlijk over jezelf en accepteer de ander, hoe dan ook.
Ben benieuwd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het klinkt alsof je helemaal gefixeerd bent op de naam van die vriendin, waardoor het je steeds meer gaat opvallen, dat de naam genoemd wordt.

Dat de naam genoemd wordt door je vriendin vindt ik niet zo gek. Zij kende die meid van vroeger, werkt elke dag met haar samen en ze is bovendien ook nog eens bevriend met haar.

Mensen die je hoog zitten worden genoemd tijdens gesprekken. Daar hoef je in principe niet iets achter te zoeken. Waarschijnlijk wordt jouw naam trouwens ook wel genoemd tijdens gesprekken tussen jouw vriendin en haar collega.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kan best een waarheid in zitten dat ik gefixeerd ben op de naam.
Maar van de andere kant heb ik dat wel met alle namen die mensen noemen... +
Ja ik denk dat je vriendin misschien een beetje gek is op haar vriendin.
Dus ach laat haar lekker die naam noemen en zoek er niet iets achter.
ronron1212
13 jaar geleden
Ben je een man of vrouw?
Soms testen vrouwen je om je jaloers te maken en kijken hoe je reageert, instinctmatig dan...