Wat is de beste methode om iets terug te vinden?

Mijn vriendin haar auto moet vandaag voor de APK, maar ze is de autopapieren kwijt. Zijn er algemene zoekmethoden die we kunnen inzetten? We zijn vrij hopeloos op dit moment...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Ik ga je twee antwoorden geven. Het eerste antwoord voor nu, op dit moment; het tweede antwoord voor de lange termijn.

Het eerste antwoord, wat doe je nu:

Op de meest logische plekken zal ze al wel hebben gezocht. De papieren liggen dus op een onlogische plek.

Het beste kun je haar laten naspelen wat ze heeft gedaan toen ze voor het laatst die autopapieren in handen had. Wat dat tijdens de koop van de auto? Laat haar dan naar die verkoper gaan, doen alsof ze de auto net heeft ontvangen, onwennig wegrijden, na een paar honderd meter de spiegel nog bijstellen, dan naar huis.

Met een setje dummy papieren, dat de autopapieren moet voorstellen.

Net als toen gaat ze naar huis, laat ze de auto aan vrienden zien. Ze doet alles net als toen - wat ze ook heeft gedaan.

Goede kans dat dit "naspelen" een herinnering terugroept.

Het tweede antwoord, wat doe je *vanaf* nu:

Geef alles een vaste plaats. Hoeft niet netjes te zijn - het mag ook een grote hoop zijn, of een ongesorteerde bak "papieren". Doe alles wat je niet meteen nodig hebt, ALTIJD en METEEN op die plaats.

Dan hoef je in het vervolg niet meer je hele huis, schuur, auto enzovoorts te doorzoeken, maar alleen die ene plek waar alle papieren / alle sleutels / alle telefoonnummers / alle xxx / alle yyy liggen.

Bedenk daarbij: het kost NU 30 seconden om de spullen op de juiste plek te leggen; het kost STRAKS 3 uur om de spullen op te zoeken als je ze kwijt bent - en een hoop stress.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Allereerst de auto doorzoeken. Bovenop zonneklep, in dashboard kastje, deurvakken en onder de stoelen. Neem voor zekerheid ook de kofferbak onder ogen. Daarna vriendin haar (dagelijkse) tas doorzoeken. Koffers en tassen legen die tijdens laatste lange reis gebruikt zijn. Kijk op plek waar overschijvings kenteken, en andere vaste plekken waar waarde papieren zouden kunnen liggen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kenteken en rijbewijs behoor je bij je te hebben als je de auto bestuurd.
Ik mag aannemen dat ze regelmatig de auto rijd. Dus wanneer heeft ze het laatst gereden?
Wat heeft ze daarna gedaan ga daar eens kijken
ronron1212
13 jaar geleden
Laat ze haar tassen, die ze een tijdje niet meer gebruikt heeft, doorzoeken. Zo ook met jassen en alles waar een zak in zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Als je bent de dingen kwijt, dan doe je de zoeken. Is ook zo: de vinden is altijd de laatste plek waar je zoekt. Dus. Als je sneller wilt doen, dan eerst bedenken waar zal ik alles zoeken. Dan, als je weet wat is de laatste plek waar je zoeken doet gaan, dan doe je dat de eerste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle bovenstaande antwoorden zijn helemaal goed, en ik hoop dat ze effectief blijken te zijn.
Het blijft vaak lastig, zeker als je iets in gedachte hebt weggelegd.
Vroeger thuisals we iets kwijt waren liepen we altijd al zoekend door het huis "biddend" naar de Heilige Antonius: heilige antonius beste vrind, zorg dat ik mijn autopapieren weer vind.
Volgens mijn moeder altijd effectief.
Ik geloof niet en er zit verder enkele geen logica achter deze "zoektechniek" maar ik ken mensen die er bij zweren en weer vinden wat ze zoeken.
Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik neem aan dat je het over deel 3 hebt , het deel wat je niet altijd bij je draagt , geen kluis of deep stash (moeilijk bereikbare verstopplek) dat is mij wel eens gebeurd , andere keer was het onder de bestek la .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nagaan wanneer je ze voor het laatste hebt gehad, dus eigenlijk film in je hoofd terugdraaien.
Geen paniek.
Anders opbellen, uitleggen, je bent niet de enigste, overal is een oplossing voor. Je vindt ze wel, succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Heb je ze gevonden, laat kopie bij garage achter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik altijd doe als ik iets kwijt ben is terug gaan, in gedachten, in de tijd. Ik probeer mij te herinneren wanneer ik ze voor het laatst had. Dan probeer ik me voor te stellen wat ik er vervolgens mee gedaan zou kunnen hebben. Ik probeer dan soms werkelijk mijn stappen na te gaan. Vaak helpt dit mij om dingen terug te vinden. Het helpt mij beter dan lukraak te gaan zoeken. Wanneer je werkelijk je autopapieren kwijt bent moet je opnieuw een kentekenbewijs aanvragen.Daar zijn hoge kosten aan verbonden , dus misschien helpt mijn methode.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je waarom je iets wat kwijt is altijd vindt op de laatste plek waar je het zoekt?

dat komt omdat je als je het hebt gevonden niet meer verder zoekt