Wie is er bekend met het cytomegalovirus (cmv)??

Vorige week heb ik bloed laten prikken en de huisarts kon me vertellen dat ik het cytamegalovirus (kortweg cmv) bij me draag. Ik hoor morgen of dat het virus nu actief is, of iets wat ik latent bij me draag. Mijn voornaamste klachten zijn oververmoeidheid en hoofdpijn (vaak vanuit mn nek). M'n suiker, ijzer, schildklier, etc zijn in orde. Ze zag ook dat ik Pfeiffer heb gehad, maar niet wanneer (ik zou zelf niet weten wanneer dat moet zijn geweest).

Is iemand bekend met dit virus? Wat waren de klachten en hoelang duurde het?
Het klinkt misschien raar, maar ik hoop dat dit virus actief is. Want dan kan ik een plek geven en weet ik dat het overgaat, ipv dat ze zeggen dat ik rust moet houden, wat ik niet meer kan doen dan ik nu doe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Het is een veel voorkomende virus, wat lijkt op de virus die Pfeiffer veroorzaakt.

Ongeveer 80% van de volwassen mensen heeft het wel gehad. Op zich hoef je je niet ziek te voelen, maar meestal gaat het gepaard met vermoeidheid en inderdaad hoofdpijn.

Toen ze bij mij naar iets anders zochten kwamen ze er achter dat ik zowel het CMV als Pfeiffer had gehad. Eerlijk gezegd heb ik er nooit last van gehad, behalve dat ik een periode heel erg moe was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij heeft het ruim 'n half jaar geduurd met heel erge vermoeidheid en veel onvoorspelbare vervelende kwalen.(veelal met ontstekingen)
rust veel en zorg goed voor jezelf zoals veel fruit en gezond eten.
beterschap