Kan je nog steeds PMS hebben als je menstruatie is begonnen?

Vaak lees ik dat PMS 2 weken tot 7 dagen voor je menstruatie begint en ophoudt zodra je ongesteld wordt. Bij mij begint het een week van tevoren maar gaat pas weg na de eerste drie dagen van mijn menstruatie. Is het dan wel PMS?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Formeel is het dan geen PMS, want de P staat voor pre = voor. PMS is strikt genomen voorbij op het moment dat je ongesteld wordt; als je de klachten houdt nadat het begonnen is heb je geen PMS.
In reactie op AdrieK: er is kort geleden inderdaad over geschreven in de krant. Lekker stuk was dat, want PMS werd als non-existent verklaard omdat de klachten bij de meeste vrouwen niet ophouden zodra de menstruatie losbarst, en ze werden bovendien gereduceerd tot een slecht humeur Een kwestie van definitie, lijkt me. Als er klachten zijn en je geeft ze een naam en de klachten voldoen vervolgens niet aan de naam, dan kun je je beter afvragen of de naam wel adequaat gekozen is dan het probleem als onzin wegzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens. (Zie ook mijn reactie op AdrieK.)