Hoe kom je van je buikje af met zo min mogelijk inspanning?

Ik ben zo mager als een lat, heb alleen een buikje. Hoe krijg je die weg zonder die vervelende buikspieroefeningen te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb goed nieuws voor je. Alle soorten lichaamsbeweging zijn goed. Plaatselijk vet verbranden door plaatselijk te bewegen, zoals buikspieroefeningen, is niet mogelijk. Vet is namelijk niet in staat om te denken.

Belangrijk is wel om je voedingsgewoontes te optimaliseren. Als je verder mager bent kan een buikje een teken zijn van verkeerde voeding, zoals veel geraffineerd voedsel of veel koolhydraten. Je loopt dan niet alleen de kans op onderhuids vet, al dan niet plaatselijk maar ook op inwendig buikvet en dat kan diabetes en hartziekte veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vraag was niet dat ik NIETS wilde doen, maar ZO MIN MOGELIJK. Dit antwoord gaat daar goed op in.

Andere antwoorden (5)

Het is vandaag wel raak met dit soort vragen. Het antwoord, zoals altijd, is: als je niet anders doet dan anders, verandert er niets. Buikjes gaan niet spontaan zonder inspanning weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja Alleseter, als je er geen moeite voor wil doen wordt het moeilijk. Dan rest misschien de gang naar een plastisch chirurg voor een cosmetische aanpak.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buikspieroefeningen zijn misschien vervelend, maar het is wel een belangrijke spiergroep.

Zoals hiervoor gezegd helpt het niet bij het afbreken van vet op de buik. Maar, door de sterkere spieren zal de buik wel mooier gevormd en wat minder gaan hangen.

Wat helpt bij buikspier oefeningen is om het samen met iemand te doen (bijvoorbeeld bij een sportschool). Er zijn ook oefeningen die wel goed zijn voor de buikspieren maar makkelijker uit te voeren.

En met weinig inspanning van je buik afkomen kan alleen door liposculpture. Dan hoef je niet veel meer te doen dan te betalen en je vet te laten afzuigen. Krijg je het ook mooi in proportie zonder verder af te hoeven vallen. Maar of je daar op lange termijn ook baat bij hebt, dus of het buikje niet meer terugkomt...

succes in ieder geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan ook komen van verkeerde houding, holle rug = meestal een bol buikje. misschien als je rompstabilisatie oefeningen gaat doen ( al wil je dat niet ze zijn niet zo intensief) verdwijnt je buikje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is of het buikje een vetophoping is.
Ik heb iemand gekend die mager was, en juist daarom een buikje had: gewoon omdat er plek moet zijn voor alle organen in die buik. (Bij mensen die minder mager zijn valt die bolling niet op.)
Dus ik zou eerst eens controleren of het wel vet is (als je je buikspieren aanspant en aan de buitenkant is het 'buikje' zacht, dan kan het inderdaad vet zijn; is het stevig, dan is de bolling puur door je bouw.)